Welke geleiderail

Estivie

Actieve deelnemer
28 okt 2011
64
0
Hi,

Ik heb 2 festool geleiderails van 1m40 en het koppelstuk maar bij het zagen van volledige platen vind ik dat toch een gedoe. Daarom zou ik een lange willen kopen maar ik zit te twijfelen tussen 2m40, 2m70 of 3 meter.

Standaard plaatmateriaal is 2m44 lang dus 2m40 is misschien wat scherp? Die gaat nog wel in mijn VW Transporter DC, 2m70/3m gaat al wat lastig worden (maar normaal gezien zaag ik grote platen enkel in mijn atelier)

Wat zijn jullie ervaringen & suggesties?

Groeten

Stijn
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
240 zal te krap zijn. Dus beter 270 of 300. En zorg er dan voor dat je die lat enkel in je atelier gebruikt. Op locatie kan je per uitzondering nog steeds een paar kortere aan elkaar koppelen.

300 is handig wanneer je eens een grote plaat nodig hebt, die zijn 300cm x 150cm
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Om goed te kunnen zagen moet de rail minimaal zaagmachine lengte langer zijn dan de plaat, anders vind ik het inzetten wat lastig. Ik zou een rail van 3 meter kiezen, dan is het ook mogelijk om een plaat schuin door te zagen.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Of je neemt er 1 van 3 meter en die zaag je bijvoorbeeld 20 cm af zodat hij toch makkelijk in je bus past
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.