Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Lintzaag drift

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2008

Lintzaag drift

Ik heb 2 nieuwe lintzagen laten maken bij de plaatselijke slijper, staal komt van Uddeholm (Zweeds) en is herslijpbaar.
    Hoe komt het dat deze nieuwe bladen enorm veel drift hebben in vergelijking met de bladen die ik bestel bij Hammer ,deze zijn van het merk Silco en zijn inductie gehard, niet herslijpbaar en vertonen totaal geen drift.

Ligt het probleem bij de slijper of aan het materiaal? De breedte van de bladen is in beide gevallen gelijk.

Ik dacht laat ik eens voor herslijpbare bladen kiezen maar tot nu toe valt dit erg tegen.

Mvg,

Geert

Re: Lintzaag drift

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert
    Ik heb 2 nieuwe lintzagen laten maken bij de plaatselijke slijper, staal komt van Uddeholm (Zweeds) en is herslijpbaar.
    Hoe komt het dat deze nieuwe bladen enorm veel drift hebben in vergelijking met de bladen die ik bestel bij Hammer ,deze zijn van het merk Silco en zijn inductie gehard, niet herslijpbaar en vertonen totaal geen drift.

Ligt het probleem bij de slijper of aan het materiaal? De breedte van de bladen is in beide gevallen gelijk.

Ik dacht laat ik eens voor herslijpbare bladen kiezen maar tot nu toe valt dit erg tegen.
    Ik heb geen zinnig antwoord voor je .... maar ik wil je wel bedanken voor de waarschuwing. Ik dacht toch al aan het plan om zaagbladen voor mijn N4400 bij hammer te bestellen, maar nu weet ik het zeker. Mijn enige hammer zaagblad heeft ook (nog) geen drift.

Re: Lintzaag drift

Is de tandzetting van de hardpointe gelijk aan die van de herslijpbare :?: Ik heb een paar (fijne tand)naar de slijperij gedaan .Nou heb ik er net een nieuwe opgezet (20mm br.)met wat grovere tandzetting.Voor het grove werk goed geschikt,maar ik heb toch liever iets fijnere tand.Zaag wel niet zo snel maar geef wel een mooi glad resultaat.

Geurt

-------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer------

Forum Rechten