Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Festo TDD 12 ES plus lader , systainer en 2 accu's

Hallo, aangezien ik over ben gestapt op een kleine bosch blauw lion accuschroevert, gaat mijn festo in de verkoop.
    Het is een 12Volt machine, kompleet met een kwartiers lader en 2 2,0 Ah accu's.

Type TDD 12 ES.

De machine is 100% in orde.
    De lader is 100% in orde.
    Accu 1 is matig.
    Accu 2 is slecht.
    Inclusief systainer.

Voor het werk dat ik er thuis mee doe, is de kleine bosch ideaal.
    Bij de accudokter kun je veur een paar tientjes de accu's laten opknappen, eventueel kan hij er ook hybride cellen in plaatsen, de lader wordt dan aangepast voor het nieuwe type cel.

Voor hij MP op gaat eerst maar eens kijken of ik er hier iemand gelukkig mee kan maken

Plaatje bij het praatje:

20130805_135832.jpg

20130805_135844.jpg

20130805_135854.jpg

20130805_135904.jpg

Heb trouwens geen enkel idee wak hier voor kan vragen.
    Houterig mannekke

waarschijnlijk zijn dit dus nikkel-cadmium accu's?
    of zijn het nog nikkel-metaalhydrides?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rené13 Bekijk Berichten
    waarschijnlijk zijn dit dus nikkel-cadmium accu's?
    of zijn het nog nikkel-metaalhydrides?
    Het zijn nicad accu's.
    Mits je hier normaal mee omgaat, is daar prima mee te werken.
    Je kunt de lader ook aan laten passen, kost geloof ik 17 euro, dan kan de accudokter moderne cellen in de batterij behuizing plakken.
    Helaas is lion niet mogenlijk, hek nog gevraagd
    Deze machine is sterker dan de moderne festools, heb laatst van een timmerman een neiuwe schroefmachine in handen gehad, en het viel mij op dat de elektronica vrij snel ingrijpt, met als resultaat een inkakkend koppel.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar als ik geen makita accuspul van mn werkgever zou hebben, hak de accus van nieuwe cellen laten voorzien.
    Kortom: een beer van een machine met een dijk van een koppel
    Houterig mannekke

deze cellen gaan zelfs veel langer mee dan de lithium-ion of de lithium-polimeer accu's

Lion doet geloof ik drie jaar, mijn nicads een stuk ouder
    Heb ze altijd pas geladen als ze leeg waren, maar goed, ze hebben nu hun beste tijd gehad.
    Houterig mannekke

Ik heb laatst in de accu's van mijn C12 nieuwe celen gezet, de machine heeft nog nooit zo lang op 1 accu gewerkt en het maximale koppel is ook een stuk hoger. Vermoedelijk doet of deed Festool niet de beste cellen in de accu's........
    Fred*

@fred: waar heb je deze cellen aangekocht? Ik heb ook nog een festool liggen met batterijen die kapot zijn maar in de lokale winkel heeft men mij afgeraden om de cellen te vervangen, blijkbaar geven deze zoiezo minder en kon ik evengoed een nieuwe machine kopen.
    Ik vermoed dat ze meer verdienen aan de verkoop van nieuw.

Vergeet niet dat je de cellen zelf niet aan elkaar kunt solderen.
    Houterig mannekke

het gaat wel
    heb eens nieuwe cellen in een accu van een laptop gezet
    werkt perfect

Mooi dat het gelukt is, eigenlijk is normaal soldeer niet geschikt om de cellen te solderen, en, bij gebruik van een normale soldeerbout bestaat het gevaar, dat de cellen oververhit raken.
    Houterig mannekke

Forum Rechten