waardeloze multiplex

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Vanmiddag eens begonnen om een hor te maken die ook hond proef is, want heb verschillende gehad en elke sneuvelt hij door dat mij jachthond denkt dat de tuin ook zijn jacht gebied is.

dus op naar de winkel (bewust geen praxis of gamma want die kunnen nooit zo smal zagen die stroken kan zagen) de afmetingen waren 2,10 meter bij 2 cm breed en dikte van 1,8

en thuis gekomen wil ik de op de werkbank leggen en de breken gewoon spontaan door en als ik dan de structuur bekijkt schieten mij de tranen in de ogen, en maar niet verteld van de tal van vloek woorden. :mad:

dus volgende week naar echte houthandel

hans
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
tsja.... het heet niet voor niets PLAAT materiaal... dat is niet bedoeld om stroken van 2 cm van te zagen, dat heeft geen houvast. Waarom pak je geen massief hout?
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
hopelijk komt er voor mij snel een tijd aan dat ik weer mag autorijden en mij hobby mag oppakken en dat ik gewoon weer het e.e.a. aan hout op voorraad heb liggen als je gewoon een simpel klusje wil doen.
 

Barneveld

Actieve deelnemer
10 jan 2013
68
0
ik weet niet of dat het het hout ook zo is...maar ik vind de Nijhof buitensporig duur.

en Baarn?....dan zou ik vanuit Almere toch echt voor Zwolle kiezen




@Hans....check je persoonlijke berichten ff
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Maar beetje lastig om een plaat van 1220 x 2500 mm op de post te doen, ik bedoelde een locale houthandel, die met een aanhanger langs komt.
 

ad.vanholten

Actieve deelnemer
15 aug 2012
192
107
Middelharnis
Lukt wel hoor per post....voordeel is dat je om zon plaat geen envelop hoeft te doen...gewoon in een van de hoeken een postzegel en een adresetiketje middenop...laat postNl het lekker verder uitzoeken! :cool:

ohja.. Wel je brievenbus een beetje aanpassen...!

groeten albert
 
A

Athanor

Guest
Leuke discussie, maar daar gaat het uiteindelijk niet om, zijn punt was dat hij beter stroken HARDhout had kunnen bestellen i.v.p. Multiplex....... :p



Fons
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
ik weet niet of dat het het hout ook zo is...maar ik vind de Nijhof buitensporig duur.

Dat vind ik wel meevallen. Het hardhout is volgens mij even duur als bij de Amsterdamse Fijnhouthandel (waar het meeste niet-standaard hout dat Nijhof heeft ook vandaan komt). Wat me wel opvalt is dat het hout in de 'kleine stukken kast' de afgelopen jaren (ik kocht er mijn eerste stukje hout denk ik 10 jaar geleden - ik weet het nog goed, een blok padoek waar ik een display-standaard voor kunstvliegen van maakte) behoorlijk duurder is geworden. In het begin nam ik regelmatig een stukje grenadille mee, maar dat doe ik nu niet meer - alleen als ik echt iets nodig heb.


en Baarn?....dan zou ik vanuit Almere toch echt voor Zwolle kiezen

Eh, dat ligt aan het doel - en waar je woont in Almere natuurlijk. Ik woon in Hout, en ben in minder dan een kwartier bij Nijhof (A27, A1 op en gelijk weer af, klaar). Zwolle is voor mij gauw 50 minuten rijden...
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Leuke discussie, maar daar gaat het uiteindelijk niet om, zijn punt was dat hij beter stroken HARDhout had kunnen bestellen i.v.p. Multiplex.......

Ja precies, een mooie hordeur van teakhout met echte houtverbindingen.
Het horgaas er tussen spannen d.m.v. sponningen en glaslatten.

Als de hond er dan weer door heen rent, hoef je alleen dat stukje gaas opnieuw op te spannen.
Of met kleine magneetjes een hor op een frame spannen en die in de grotere hordeur klikken.
Dan hoef je na de hond alleen het hor-frame er terug in te klikken.

groeten, Raymond
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.