Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: Wandlamp

Wandlamp

Hallo,

M'n zwager vroeg of ik deze lampen kon maken voor hem.
    Is er iemand die hiermee ervaring mee heeft ? Hoe bevestig ik de stronken met het plateau en zal ik de stronken onderling ook met elkaar verbinden?. Zelf dacht ik aan een draadeind door de stronken heen met moeren aan weerszijde. En heeft iemand een idee hoe ik het plateau kan construeren?

Alvast bedankt.

Dennis

image.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    je kan ook een houten 'bakje' maken, de stronken erin zetten, vervolgens volgieten met gips ofzo

Dat is een goed idee, is gips sterk genoeg om dit vast te houden? Brengt me gelijk op een ander idee, en dat is transparante epoxyhars te gebruiken ipv gips. Geeft misschien wel een leuk effect met het licht dat daardoor schijnt.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    nog beter inderdaad!

gewoon snelbeton en dan voorzichtig wit verven? makkelijkste oplossing, zeker met een klein kwastje, is zo voor elkaar.

zeker een leuk idee trouwens zoiets zelf maken

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Plankjes van de ikea, voor dat geld kun je ze zelf niet maken. En die stronken in gaten zetten en vast met pur lijm?

Ik heb nog wel een ander tipje......in plaats van die lampjes zo hoog bovenin zou ik kiezen om van die kleine LEDspotjes in de plank achter de stokken in te frezen, die schijnen dan omhoog.

je ziet ze tegenwoordig ook wel in laminaat/parket en traptredes zitten:

voorbeeldje: http://www.coolen-vloeren.nl/index.p...ead2b9ceb3d650

dingen kost niet zo veel bij de bouwmarkt.

Snelbeton lijkt me ook een erg goed idee. Ik heb even gekeken naar de prijzen van giet epoxy, en dat is vrij prijzig. Het moet wel leuk blijven.
    En als de stronken iets meer naar voren staan, kan ik het idee van Barneveld met die lampjes erachter in de houten plank verwerken. Het plankje wil ik dan vrij fors maken aangezien er van alles in verwerkt moet worden. Denk aan adapter, misschien controller voor afstandsbediening. Hoe zal ik dit maken? Heb je een voorbeeld van de Ikea plankjes, Yoek?

Deze ga ik even volgen
    Houterig mannekke

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deeka Bekijk Berichten
    Snelbeton lijkt me ook een erg goed idee. Ik heb even gekeken naar de prijzen van giet epoxy, en dat is vrij prijzig. Het moet wel leuk blijven.
    En als de stronken iets meer naar voren staan, kan ik het idee van Barneveld met die lampjes erachter in de houten plank verwerken. Het plankje wil ik dan vrij fors maken aangezien er van alles in verwerkt moet worden. Denk aan adapter, misschien controller voor afstandsbediening. Hoe zal ik dit maken? Heb je een voorbeeld van de Ikea plankjes, Yoek?
    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60103632/

deze zit vast met 2 staaldelen die in de muurbevestigd worden.

En voor de led verlichting niet naar de gamma, maar de internetchinees:
    http://dx.com/p/wireless-led-touchin...-12-24v-175075
    http://dx.com/p/rgb-4pin-72w-2400lm-...-12v-5m-189772

Forum Rechten