Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Houten blokken tegen de muur

Hi,

Heeft iemand ervaring met het bekleden van een muur met houten blokken? (zoals op de foto)
    Ik vraag me af hoe ik de blokjes het beste tegen / aan de muur kan bevestigen..

Thanx!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Vullende lijmen zoals Montagekit zijn daar erg geschikt voor. Als 1 deel poreus is zijn er zelfs kitlijmen die na 15 seconde al vast zitten

Op de foto lijkt het trouwens alsof er ruimte zit tussen het hout en de muur.

Bostik pu tack. Erg goed spul. Even zoeken op het web, er zijn vast wel verkooppunten bij jou in de buurt.

Succes!

Groet, Rob.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Als je goed naar je foto kijkt zie je trouwens dat het niet willekeurig is, de horizontale lijnen lopen door. Dat zal jij ook moeten doen anders is het een tetris-puzzel waar je nog van wakker zal liggen, helemaal al je lijm al aan het drogen is

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Het is wel een goede manier om van je restjes hout af te komen. Ik zal eens met m'n vrouw overleggen. Maar ik ben bang dat ik alleen de muren van m'n werkplaats er mee mag behangen. ;-)

Thanx allemaal!!

Ik ga eens zoeken naar Bostik pu tack en / of een vullende kitlijm. By the weg, iemand nog tips voor het type hout? Ik zat zelf te denken aan eiken met verschillende intensiteit beits..

Als het voor weinig moet: vuren gekleurd met waterbeits in verschillende kleuren.

Groet, Rob.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    eiken beitsen vind ik zelf zonde, liever olie met verschillende pigmentpasta's. Met beits zou ik ook voor vuren kiezen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heckemann Bekijk Berichten
    Als het voor weinig moet: vuren gekleurd met waterbeits in verschillende kleuren.

Groet, Rob.
    He Rob,

Het hoeft niet voor weinig. (Voorlopig moet het wel ff blijven zitten..) Ik zit net te kijken naar Douglas hout.. Eiken wordt wel een heul duur geintje gezien het oppervlak dat ik wil bekleden..

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Gaaf project !! Ben zeer benieuwd naar je vorderingen. Mocht je trouwens eiken willen hebben in korte delen om te kleuren dan moet je maar even een berichtje sturen....er ligt hier een pallet vol kort bestek.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Forum Rechten