Waarom het verstandig is dat je meerdere exemplaren hebt van een type schaaf!

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Voor de liefhebbers van het handgereedschap en vaker geen reden kan vinden om een gereedschap niet te kopen dan dat ze bedenken waarom ze het gereedschap nodig hebben.

Vandaag was ik zeer blij dat ik 2 exemplaren bezit van de Record 44. Moet groeven van 13mm breed hebben in Wengé. een korte poging dit direct met een brede beitel te doen in dit harde hout gaf me niet de geruststelling dat ik dat netjes kon bewerkstelligen. Dus dan maar in etappes, maar wil het gereedschap 1 x instellen en dan zo houden voor het repeterende werk.

Noordoostpolder-20130730-00378.jpg

Wat ben ik blij dat ik 2 exemplaren heb! De rest wordt weggehakt en opgeschoond met een grondschaaf.

Bram
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Voor de liefhebbers van het handgereedschap en vaker geen reden kan vinden om een gereedschap niet te kopen dan dat ze bedenken waarom ze het gereedschap nodig hebben.

Ik heb het drie keer moeten lezen, maar uiteindelijk ben ik het hier mee eens!
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Dat geldt niet alleen voor de schaven, maar dan wordt mijn werkplaats een beetje klein.....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.