Kity 419 maten

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ik begin steeds meer te voelen voor de Kity 419. Zou iemand alsjeblieft die zo'n machine heeft eens de buitenmaten op kunnen meten? Die roltafel aan de linkerkant steekt nogal uit naar voor en achter. Is dat er makkelijk af te halen en weer op te zetten?

Ik moet namelijk kijken of hij makkelijk in een hoek van de garage te duwen valt zodat de auto er ook nog in past, als dat eens nodig is.
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Hallo seek,
Ik heb de buitenmaten niet opgemeten, maar het tafelblad is (volgens internet) incl. de verbreding 100 cm x 53,5 cm. Omdat er nog profielen aan de tafel zitten voor de geleider zal de zaag ongeveer 100x60 cm zijn.
Het aluminium profiel voor de roltafel is standaard 1 meter lang (er zijn overigens langere te verkrijgen en je kunt er indien gewenst een stuk af zagen :) ).
Dit profiel wil je er niet regelmatig afhalen. Ik heb dezelfde gedachte gehad toen ik naast de zaagtafel de Kity Junior freestafel ging kopen. Ik heb daar toen geen roltafel bij gekocht want die had ik immers al bij de zaag "gekregen".
Het ombouwen v/d roltafel is erg tijdrovend omdat het instellen veel variabelen kent. Ik heb wel een soort work-around ontwikkeld (erg lastig om die via tekst uit te leggen) die in de praktijk redelijk werkt, maar toch zie ik tegen het ombouwen op en laat de aluminium plaat liever zitten. Het rolgedeelte zelf is er wel zo af te halen.
N.B. De plaat zal ongeveer 20 cm breed zijn.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Onwijs bedankt voor de gegevens. Dat profiel maakt er wel een onhandig gevaarte van. Moet ik even over nadenken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.