merk beitels

annemieke82

Actieve deelnemer
6 mei 2013
33
0
gouda
Momenteel heb ik 2 grotere beitels van mn vader te leen, veel groter dan het setje van hbm. En ik vind ze heerlijk werken, maar ja ze moeten een keer terug gegeven worden. Welk merk beitels raden jullie aan? Ik wil een afrondguts en een platte ? Rechte? Beitel kopen....
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Kijk eens bij baptist op de website, daar hebben ze een mooie aanbieding : een complete set.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om beitels naar behoefte per stuk te kopen.
Blijf bij de grote merken, dan zit je altijd goed volgens mij.
Verder schijnen de wat duurdere beitels van HBM ook niet verkeerd te zijn, mischien een overweging waard?
Heb hier zelf een setje uit de categorie heel goedkoop, hier kan ik dan mooi het slijpen op oefenen.
 
kijk naar hamlet,sorby of crown
deze zijn te koop bij oa baptist maar als je de mogelijkheid hebt om in Duitsland te kopen scheelt dit meestal wel in prijs en misschien ook wel verzendkosten(heb een vast verzendadres in duitsland en betaal nog geen 5 euro meestal
 

annemieke82

Actieve deelnemer
6 mei 2013
33
0
gouda
He dat is nou ook wat, ruim een maand geleden was ik nog op vakantie in Duitsland.... Als ik dat had geweten! Maar bedankt voor de merknamen!
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Of bij www.carl-heidtmann.de waar ik mijn beitels los koop. Perfecte beitels HSS met wolfram. Hoge standtijd verzekerd. Draai zelf het heft naar dikte en lengte die mij bevalt. Op de demodag van Rick in Zwolle 1 september a.s. zal ik wat extra soorten beitels meenemen en over het gebruik het nodige vertellen en laten zien.
vr.gr. Jan Pranger.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Oh oh oh wat vind ik het jammer dat ik 1 september nog in Noorwegen zit...

CHWO (Carl Heidtmann) beitels zijn wel aan de prijs. Ik heb er alleen een dunne afsteekbeitel van. Joost Kramer heeft ook een (beperkt) aantal CHWO beitels op voorraad.
 
Laatst bewerkt:

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Ik heb van baptist de set kirschner beitels (kist van 6) en ben daar prima tevreden over, goede prijs kwaliteit verhouding en andere maten zijn los bij te kopen...

Oops sorry, dit zijn geen draaibeitels, bericht verkeerd gelezen....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.