Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

automatische tang voor het uittrekken van nietjes.

Beste mensen,
    ik ben op zoek naar een automatische tang, electrisch, op perslucht, of met hydroliek, voor het uittrekken van nietjes. Het gaat zowel om een knijpkrachtondersteuning als om een systeem dat zelfstandig de nietjes uittrekt.
    Bestaat zoiets?
    Waar kan ik het krijgen of laten maken?
    groet
    artfit

Re: automatische tang voor het uittrekken van nietjes.

Bij mijn weten bestaat zoiets niet. Maar als je me laat weten in welke situatie je de nietjes wilt uittrekken dan kan ik je misschien toch wat tips geven.

Groet,

Tjalling

Hallo Tjalling,
    het gaat om nietjes die tot de aanslag in vrij hard hout en kunststof stevig vast zitten. Het gaat om kleinere stukken hout die op schoot van nieten ontdaan worden.
    Het gaat om veel stukken hout en de mensen die momenteel de nieten eruit halen krijgen elleboogklachten bij het met een tangetje zijdelings gedraaid eruit trekken.
    met vriendelijke groet,
    artfit

Moet het hout en kunststof heel blijven? Of gaat het er alleen om dat het metaal eruit gehaald wordt?

moet heel blijven

het enige wat me te binnen schiet is het volgende.

Je kan een el cheapo striptang kopen. dat is zo'n ding die de buitenste mantel van een draad deelsdoorsnijd en eraf stript in 1 knijpbeweging. voobeeld: http://ts2.mm.bing.net/images/thumbn...es%2f28408.jpg
    je zou dat ding kunnen afvijlen zodat het gedeelte wat de buitenste mantel eraf snijd en trekt zich achter het nietje haakt en zo in een vloeiende beweging die eruit trekt. Ik denk dat het succes hiervan afhangt of je de "neus"van deze tang zo kan aanpassen dat je met het de aangepaste bek een nietje kan pakken.

alvast sorrie voor het geval dat dit niet werkt (wat ik vermoed).

ik heb even gezocht op het woord: ontnieter, zoals gebruikt op kantoor
    daar moet de plaatselijke smid toch wel een hydroliekje om heen kunnen maken?

Attached files

Hmm ik kan me niet ontrekken aan het idee dat het makkelijker kan. Als ze wat dieper zitten gewoon een stukje opwippen met een priem o.i.d. en dan hop met een knijptang eruit buigen. Dan hoef je helemaal niet te trekken.

Hallo

Kijk eens op Markplaats (http://link.markplaats.nl/280521186)daar staat een ontnieter van Novus op,hij heeft er nog 71stuks te koop.
    Misschien dat je daar mee weg kunt komen .Succes ermee.

Mvgr. Geurt

------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer------

Is een stoffeerders koevoet misschien iets?
    Meubelstoffeerders gebruiken die voor het strippen van meubels om ze te kunnen herstofferen.
    Ze zijn ook te koop met een schroevendraaierhandvat.

Groet, Tjalling

Attached files

Forum Rechten