Nieuw met houtbranden

Pien

Nieuw lid
25 jul 2013
3
0
Hallo, ik ben Pien. Ik ben begonnen met pyrografie oftewel houtbranden. Heb een goede brander gekocht waar je de temperatuur mee kan regelen. Ik hoop hier meer mensen te vinden die dat doen. Ook informatie over hout natuurlijk. Er valt zoveel te leren! Ik vind het lastig om aan het juiste hout te komen.
 

Pien

Nieuw lid
25 jul 2013
3
0
Hallo Jan, Het is tekeningen branden op hout. Ik ben nog maar een beginneling hoor. Zachte houtsoorten worden daarvoor gebruikt, linde, fruit. Platte stukken hout, licht van kleur. 1 cm dik. Soms ook met bast eraan, en mag allerlei vormen hebben
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Hallo Pien,
Je hebt hebt wel meteen professioneel in de spullen gestoken. Ik ben jaloers op je en ben uiteraard benieuwd naar de resultaten.
Ik werk nog met spijkers in een handvat op de gaspit van het fornuis en met en electrische soldeerbout.
Levert toch ook wel aardige resultaten op (zie bijlagen).
 

Bijlagen

  • soepelrug.jpg
    soepelrug.jpg
    21,2 KB · Weergaven: 138
  • i1417266-4.jpg
    i1417266-4.jpg
    23,4 KB · Weergaven: 136
Laatst bewerkt:

Pien

Nieuw lid
25 jul 2013
3
0
Hallo Tjeerd,
Dat ziet er leuk uit! Knap hoor op deze manier!
Ik heb me eerst heel goed ingelezen voor ik wat ging kopen, en een goede grip is belangrijk voor me. En gespaard natuurlijk...
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
welkom pien, leuke hobby ook, wist eerst niet wat ik erbij voor moest stellen, maar dankzij de uitleg en o.a de foto's van tjeerd, weet ik het nu. ben benieuwd naar je werk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.