Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Mozaiek parket leggen

Iemand ervaring met het leggen van mozaïek parket?
    Ik ga een snooker ruimte maken op het eerste verdiep. Heb het helemaal voorzien kwa geluids isolatie en wil er nu houten parket op leggen om nog wat extra geluid tegen te houden.
    Vloer is nu chape die heel vlak gelegd is en de parket zou daar op komen.
    Blijkbaar kan die er zo op gelijmd worden maar hier heb ik geen ervaring mee. Heb al wel wat filmpjes gezien maar toch ervaren raad is welkom.
    Denk er zelfs aan om er een bies mee in te werken. Parket is eik mozaïek en bies zou ik in wenge willen doen.
    Graag jullie mening of ervaring.
    Groeten
    Daniel

Wat komt er tussen het parket een de cementdekvloer?
    Een houten vloer/parket/lamellenparket kan behoorlijk wat contact geluid geven.

Blijkbaar zou de mozaïek parket zonder tussenlaag op de cementvloer gelijmd kunnen worden.
    Op een houten ondervloer heb ik dit al wel gedaan maar niet rechtstreeks op de cement.
    Daniel

ik zou eerst platen op de cementvloer schroeven en dit is om twee redenen:
    1) dan komt er geen vocht van de cement vloer naar je houten vloer wat werking van je parket voorkomt
    2) egalisatie van de vloer indien bobbelend etc

Forum Rechten