Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

schroefdraad supernova 2

ik ben op zoek naar de standaard schroefdraad die op de supernova 2 zit
    ik moet hier een adapter voor laten draaien maar ik kan maar nergens vinden welke maat schroefdraad erop zit
    heeft iemand hier meer info over?

M33X3.5 als je het over de chuck met vaste schroefdraad (dus zonder inserts) hebt.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010
    De supernova-chuck wordt geleverd met óf M33 x 3,5 óf met een adapter-aansluiting en die is volgens de site van Babtist ook met een schroefdraad. Ik denk als je even een telefoontje waagt naar die laatste dat zij je wel kunnen vertellen welke draad dit is.

Groeten,
    Patrick

m33 is het in ieder geval niet
    heb op mijn draaibank m33 zitten maar de schroefdraad in de chuck is groter
    volgens de vorige eigenaar was het de standaard teknatool schroefdraad?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rené13 Bekijk Berichten
    m33 is het in ieder geval niet
    heb op mijn draaibank m33 zitten maar de schroefdraad in de chuck is groter
    volgens de vorige eigenaar was het de standaard teknatool schroefdraad?
    Tsja wat is standaard. Er zijn namelijk 2 versies zoals eerder vermeld. Dus als hij niet op jouw m33 past dan is het de versie waar een insert in moet. Misschien is het dan beter om die te verkopen en de m33 versie te kopen

ik kan de insert gratis laten draaien dus dat is het probleem niet
    het zou echter wel makkelijker zijn voor de metaaldraaier als hij al meteen weet welke schroefdraad erop getapt moet worden

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Als je ergens een gangenteller voor schroefdraad kan regelen kan je bepalen of het Engelse of Metrische draad is. Dan weet je ook de tophoek van de draad. Met een schuifmaat kan je dan de binnenmaat meten en dan zo tot de buitenmaat van de draad komen. Maar als iemand een verloopstuk kan draaien is die persoon zeer zeker instaat voor jou de draad op te meten. Bij dergelijke grote diameters is er niet in alle gevallen een standaard tap beschikbaar. Vaak wordt de draad op de bank gedraaid in de gewenste diameter/spoed combinatie.

Volgens mij heeft axminster de meeste verlopen op voorraad. Maar gratis is altijd beter.

ik heb baptist eens een mailtje gestuurd
    en anders moet ik ergens zo'n gangenteller zien te regelen

Hoi René dit is mogelijk qa schroefdraad / verloopstuk

http://www.teknatool.com/products/La...aptor_page.htm

gr mark

Forum Rechten