Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Lintzaag: Hammer, Scheppach, Metabo

Dag collega-houtbewerkers,

Momenteel overweeg ik de aanschaf van een Hammer lintzaag.( ~EUR 1100,- excl. BTW) Ik ben een tevreden gebruiker van een Hammer zaag-freescombi en gestimuleerd door de najaarsactie overweeg ik nu dus de aanschaf van een (Hammer) lintzaag.

Wat voor mij niet duidelijk is/wordt is hoe belangrijk bijvoorbeeld de zaaghoogte is. Daarbij komt dat ik diverse machines nieuw en gebruikt te koop aangeboden zie van Scheppach en Metabo/ Elektra Beckum, die minder dan Eur 1000,- kosten. Vaak zijn dit lichtere machines, maar ook grote, met een vergelijkbare zaaghoogte als de Hammer N4400. Hammer heeft wel gietijzeren wielen, wat een voordeel (b)lijkt te zijn + een gietijzeren tafel.

Kortom: wie helpt mij uit de droom vwb de keuze + geeft mij duidelijke aandachtspunten?

Alvast bedankt!

Attached files

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Re: Lintzaag: Hammer, Scheppach, Metabo

Ik zou niet twijfelen en naar Gorinchem gaan voor de Hammer aanbieding, 1095 (ex btw) inclusief drie zaagbladen is een mooie deal. 275 mm is een behoorlijke doorvoerhoogte.
    Helaas heb ik zelf het geld niet liggen anders wist ik het wel...

hoi-
    koop geen nieuwe -er zijn prachtige mooie oude voor veel minder geld te krijgen bvb op marktplaats.heb er net zelf een tweede aangeschafft . 60cm diameter beuving voor 550,- .
    beuving,frommia,daenkhardt zijn goede merken.dankzij hun zware frame heb je veel minder trillingen en dus rustig lopende linten.

annette
    http://www.fingerprintfurniture.nl

De knoop is doorgehakt: gisteren heb ik de Hammer N4400 besteld..

In november hoop ik hem in gebruik te kunnen nemen.

Hoe verplaatsbaar is de Hammer?
    het gewicht schat ik namelijk over de 100kg

of eigenlijk: mijn werkplaats is op zolder (30m2), kan deze machine daar komen zonder het dak van mijn huis eraf te halen. Dus via de gewone trap, misschien is deze machine in onderdelen uit elkaar te halen ? en (belangrijk) weer goed in elkaar te krijgen.
    Wat weegt de machine eigenlijk?
    Anders wordt het voor mij noodgedwongen toch een meer "draagbaar" model (Metabo).

Op zich een luxe probleem, maar hopelijk helpt iemand me toch uit deze "prangende" kwestie.

Ik zou zeggen: Bel ze op en vraag het, dan kunnen ze dat vast wel vertellen.

En laat het dan ook weer ff hier weten :lol:

Gr. Edenaar

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2008

Ik heb de Hammer en je kan de wielen er redelijk makkelijk afnemen, opzetten doe ik met een zelfgemaakt hulpstuk of gewoon met de hand als het meezit. De motor kan er ook wel af als het moet en de tafel kan ook gedemonteerd worden, ik schat de machine op zo'n 200 kg zeker niet meer.

Mvg,

Geert

Volgens de gebruiksaanwijzing van mijn N4400 weegt de machine 140kg.
    Eerlijk gezegd zou ik er niet graag een trap mee op willen.

succes

Harrynac

Dank voor de reacties
    140 kg is idd "iets" te veel om op te tillen.
    Maar het geeft genoeg "hoop" om eens te gaan informeren of de Hammer deels te demonteren is (en vooral: weer te monteren is).
    Zeker met de andere informatie die ik gevonden heb, is een andere lintzaag die wel sjouwbaar is ("slechts" 70 kg) toch minder goed.

Als ik wat weet/meer doe/ laat ik wat weten, maar ik heb geen haast dus verwacht niet te snel iets.

Nu word ik toch wel heel nieuwsgierig want ik wil binnenkort een afspraak maken bij de Hammer showroom in Barneveld om de N4400 eens te nader bekijken. Als je al wat gebruikers reacties kunt geven zou dat fijn zijn!

Forum Rechten