Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9
    Junior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013

gezocht: scheppach HM2 onderdelen

beste,

ik heb een scheppach hm2 combine gekocht met een zaagtafel en schaaf en langgatboor en schuurschijf voor een spotprijs van 50€

''maar'' in de schaaf as zitten geen messen en ook geen in klemming hiervoor.
    de messen kan ik wel bestellen maar waar kan ik de ik klemming blok vinden?
    ook zit er geen boorkop bij deze machine

2013-07-21 22.13.26.jpg

Hallo Kenneth
    Aan de boorkop kan ik je wel helpen, volgens mij zijn de klemmen alleen maar inbusboutjes maar daar moet ik eens naar kijken.
    hg Hugo

De klemmen zijn metalen strips die in de sleuf passen en als het mes ertussen gestoken zit vast gezet wordt met imbusboutjes, als die weg zijn heb je een probleem want zijn erg duur. Door dit soort onderdelen te missen kan je machine economisch total loss zijn.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Junior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013

ja ik heb er een tekening van teruggevonden van de schaafmessen

hier zie je dat er een metale strip voor het mes word geplaatst
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door kennethcroonen; 21-07-13 om 23:24.

Junior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013
    ja weet ik maar het is een combine voor 50€ incl. afzuiging van scheppach. het is ook een erfstuk en deze persoon heeft de messen er uitgehaald om ze te laten slijpen maar is toen overleden en we hebben de metalen strip nooit meer gevonden.

Junior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013
    dit is een website met onderdelen tekening van scheppach maar kan ik dit in belgie of in nederland ergens bestellen ik woon in de regio limburg (belgie) http://www.scheppach.nl/downloads/HM%202%20Kombi.pdf

je artikelnummer is 6200 4500 , een prijslijst die ik kon vinden noemt bijna 60 euro excl. btw. PER STUK. en je hebt er 2 nodig vandaar mijn opmerking dat je machine economisch total loss is. Of je moet iemand vinden die er nog 2 heeft liggen :-)

Junior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013
    en weet jij waar ik deze langs kan bestellen?

bij scheppach... www.scheppach.nl echter, ik raad je aan om ze niet te bestellen maar op marktplaats de oudste en slechtste HM2 te kopen voor het laagst mogelijke bedrag. Alleen voor die prijs van die messendragers moet je een donor kunnen vinden.

Forum Rechten