esdoorn en walnoot schaal

frans A

Actieve deelnemer
18 sep 2011
169
1
waddinxveen
weer een paar uurtjes gebruikt om wat al gedroogde schalen af te werken
wonder boven wonder geen enkel scheurtje
wat is dat droog hout toch bikkel hard zeg, zeker dat esdoorn
beiden gewoon hollands hout!

2013-07-19 18.02.32.jpg
2013-07-17 17.57.00.jpg
2013-07-19 18.56.34.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Fantastisch hout. Mooi gedaan. Heb je ook nog foto's van voor en onderaanzicht. Uit nieuwschierigheid op wat voor bank draai jij?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Wow....erg mooi !! Fraaie,simpele vormen zonder fratsen....top !! Welke afmetingen hebben de schalen ?

Ik zou trouwens de hoeken van je "schalenhouder" afzagen....Wanneer ik bij mijzelf kijk dan zou de kans groot zijn dat ik zo'n hoek raak met mijn hand/pols..
 

frans A

Actieve deelnemer
18 sep 2011
169
1
waddinxveen
@ rene> ja ben wel bekend met droog hout maar nat hout is zo veel lekkerder en sneller :)
het esdoorn had ook heel veel last van inspringsel, maar beitels goed scherp ( zie diamant / polijst )
en een 2 tal dunne duw snedes en t was glad

@ wim> vond ik ook, goeie reden om te posten dacht ik.
denk dat jij wel weet welke draaibank dat is haha das de ouwe kop draaibank van jan.
ik draai samen met een collega op de zaak na het werk, en mijn collega heeft die bank op de kop getikt

@ rick> ja ik hou ook wel van die simpele vormen ben wel fan van hout, vind ook dikke schalen mooi.
maar qua draaien is dun meer een uitdaging. Wat betreft de schalen houder die hoeken zijn van verleng stukken van mijn opspanplaat
deze gebruik ik bij schalen over de 30, dus maar heel weinig, ben er wel heel voorzichtig mee, maar had idd dezelfde gedachten.
Ik heb de schalen nu niet bij de hand, maar ik schat zo even dat die esdoorn 30cm diameter is en die walnoot 35cm.
zal maandag wat meer fotos maken en opmeten.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.