Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Talking esdoorn en walnoot schaal

weer een paar uurtjes gebruikt om wat al gedroogde schalen af te werken
    wonder boven wonder geen enkel scheurtje
    wat is dat droog hout toch bikkel hard zeg, zeker dat esdoorn
    beiden gewoon hollands hout!

2013-07-19 18.02.32.jpg
    2013-07-17 17.57.00.jpg
    2013-07-19 18.56.34.jpg

erg mooi,zeker die esdoorn
    en het is normaal dat die heel hard is,tis immers een burl he

Fantastisch hout. Mooi gedaan. Heb je ook nog foto's van voor en onderaanzicht. Uit nieuwschierigheid op wat voor bank draai jij?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Wow....erg mooi !! Fraaie,simpele vormen zonder fratsen....top !! Welke afmetingen hebben de schalen ?

Ik zou trouwens de hoeken van je "schalenhouder" afzagen....Wanneer ik bij mijzelf kijk dan zou de kans groot zijn dat ik zo'n hoek raak met mijn hand/pols..
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

@ rene> ja ben wel bekend met droog hout maar nat hout is zo veel lekkerder en sneller
    het esdoorn had ook heel veel last van inspringsel, maar beitels goed scherp ( zie diamant / polijst )
    en een 2 tal dunne duw snedes en t was glad

@ wim> vond ik ook, goeie reden om te posten dacht ik.
    denk dat jij wel weet welke draaibank dat is haha das de ouwe kop draaibank van jan.
    ik draai samen met een collega op de zaak na het werk, en mijn collega heeft die bank op de kop getikt

@ rick> ja ik hou ook wel van die simpele vormen ben wel fan van hout, vind ook dikke schalen mooi.
    maar qua draaien is dun meer een uitdaging. Wat betreft de schalen houder die hoeken zijn van verleng stukken van mijn opspanplaat
    deze gebruik ik bij schalen over de 30, dus maar heel weinig, ben er wel heel voorzichtig mee, maar had idd dezelfde gedachten.
    Ik heb de schalen nu niet bij de hand, maar ik schat zo even dat die esdoorn 30cm diameter is en die walnoot 35cm.
    zal maandag wat meer fotos maken en opmeten.
    Laatst gewijzigd door frans A; 21-07-13 om 08:54.

Erg mooi, vooral dat noten. Zo'n groot stuk inlands noten kom je niet vaak tegen!

die noten is inderdaad erg groot!
    en ook erg mooi enkel jammer van dat scheurtje?

dat moet gezichts bedrog zijn, er zitgeen scheurtje in

idd er groot en robuust

Mooie schalen. mooi gemaakt en noten vind ik altijd mooi, maar de tekening in de esdoorn schaal is ook gaaf.

Forum Rechten