Nieuw hier, en op zoek naar een cursus meubelmaken/ houtberwerken

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Hallo,
Ik ben Michiel aka "Yoek" uit Oisterwijk, ja van het vroegere KLOP KLOP....

Ik ben product ontwerper bij een machine fabriek en heb dus vooral te maken met staal. Nu ik mijn oldtimers de deur uitgedaan heb heb ik ruimte in de garage voor hout, want dat bleek ik bij het maken van een tv kast erg leuk te vinden. Dus lasapparaat aan de kant en zaagmachine tevoorschijn halen!

Mooie interessante site is dit! Maar waar ik naar op zoek ben is een cursus meubelmaken/ houtbewerking in de buurt (Tilburg?)
 

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Welkom op het forum.
Passen en meten in Maasbommel geeft goede cursussen anders even googlen op hout bewerkings cursus. Het aanbod van deze soort cursussen is niet echt groot. En veel plezier met je nieuwe hobby

Gr marc
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Er is best een redelijk aanbod van dit soort cursussen. In je eigen buurt is moeilijker. Er zijn al redelijk wat topics over dit onderwerp. Dus gebruik de zoekfunctie. Hmc de schrijn. Passen en meten. Dit zijn er drie die mij zo te binnenschieten. Succes.
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
In eigen buurt valt helaas niet mee. De meeste cursussen zijn al gauw 45 - 60 minuten rijden... opvallend veel richting utrecht/ nijmegen.

Voorkeur gaat nog uit naar http://www.cursusmeubelmaken.nl/ maar ik zal even moeten kijken of dat qua uren te doen is....

Ik ga nu op zoek naar boeken met basis technieken, denk dat ik daar al veel uit kan leren.
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Vandaag op MP twee boeken gescoord, de muebelmaker 1 en 2. Begin eerst maar eens met me in te lezen, en dan zien we vanzelf wel waar ik een cursus kan gaan doen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.