Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 64

Zelf inlays maken voor systainers of vergelijkbaar

Jongelieden g'avond.

Zijn er hier toevallig broeders die ervaring hebben met het zelf maken van inlays voor koffers e.d.????
    Mijn gedachte gaat dan uit naar werken met een kunststof die d.m.v. verhitting de vorm van uitsparingen (machine) aan neemt???

Ben benieuwd, op voorhand dank voor de vele reacties

Hoi StarterXL,

ik weet niet van voorbeelden met een te verhitten kunststof....maar het idee is het zeker waard om eens verder te onderzoeken.

Misschien kun je met poly-ester doen? Kist insmeren met lossingsolie en dan kun je zo een insert maken die er precies inpast.

Verder weet ik dat er hier op het forum een aantal rondlopen die inserts van hout hebben gemaakt......ik meen me zelfs te herinneren dat er iemand is die ze seriematig maakt en verkoopt. Ik kan hem zo gauw niet vinden maar ga even me best doen of ik iets kan terugvinden voor je.
    Allicht handig voor inspiratie.

En hier is nog een verzameltopic voor gereedsschapkisten, inserts en andere handige oplossing:
    http://www.woodworking.nl/showthread...e-opberggingen

[img]www.woodworking.nl/upload/attachments/44826=9172-DSC_0280.JPG[/img]

[img]www.woodworking.nl/upload/attachments/44826=9167-diversen%201%20007.JPG[/img]

En inlay maken van hout past meer bij dit forum :-)
    Lijk me een uitdaging om het geheel uit te frezen. Bijv uit mdf of multiplex

Hans

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Je kan een inlay gieten met een 2k schuim. Of PUR voor luiaards Apparaten eerst in plastic verpakken. Ben benieuwd wat dit voor resultaat oplevert. Of gietrubber, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Heb laatst siliconenklei (Sugru) gekocht, maar dat zijn te kleine hoeveelheden om een inlay van te maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansalmere Bekijk Berichten
    En inlay maken van hout past meer bij dit forum :-)
    Lijk me een uitdaging om het geheel uit te frezen. Bijv uit mdf of multiplex

Hans
    Het is inderdaad misschien een beetje 'vloeken in de kerk', maar dan maak ik er wel een houten kistje omheen.

Heb je zulke specifieke machines dat er standaard inlays verkrijgbaar zijn

Hans

Zo specifiek zijn de machines niet hoor, maar heb graag alles in systainers (lekker uniform) en dan loop je wel eens tegen het feit aan dat er voor sommige machines geen inlays hiervoor leverbaar zijn.
    Nu kun je natuurlijk met je multitool en een plaat piepschuim (of bloemenschuim) aan de gang, maar zag bij de aanschaf van een heteluchtpistool op een filmpje dat ze zo lekker met kunststof aan het freubelen waren....

En al gedacht aan dat blokken schuim (weet ff niet de juiste benaming) kan blokjes uit halen misschien dat en oplossing

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansalmere Bekijk Berichten
    En al gedacht aan dat blokken schuim (weet ff niet de juiste benaming) kan blokjes uit halen misschien dat en oplossing
    Plukschuim bedoel je denk ik.

Ja dat bedoelde ik :-)

Forum Rechten