Gesegmenteerd potje

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Nico, een schoolvoorbeeld van het topsegment houtdraaien: vorm in overeenstemming met detaillering - kleurgebruik in balans - deksel dat de belijning van het geheel herhaald en versterkt. Kan zo in de Amerikaanse Delmano collectie. Een groot compliment uit Lemmer!
Dit is echt een topstuk van houtdraaikunst en design in Nederland!
Zeer aangenaam om dit topstuk te mogen zien op een demodag van Radius.
Veel segmentdraaiers blijven steken in de o zo moeilijke precisie van de segmenten: hier kloppen ook de vorm en afwerking.
Proficiat.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Hier zijn geen woorden voor. Ik geniet als ik mooie hout verbindingen zie, maar als ik dit zit te bekijken dan heb ik zoiets van wauh

Heb vroeger in de opleiding wel eens wat gedaan met houtdraaien maar dit is SUPER mooi en......... Geen woorden voor
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Als ik segment draaiwerk zie vindt ik het meestal veel te druk maar bij dit potje is dat absoluut niet zo en dat is dan ook waarom ik hem zo mooi vindt.
Super mooi gemaakt en echt een stukje kunst.....
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig stuk Nico!! Het is niet altijd goed te plaatsen waarom je iets mooi (moet) vinden, maar Jan geeft een prima uitleg! Een werkstuk dat eeuwige roem verdiend!

jaap
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Hoewel gesegmenteerd werk niet mijn eerste keuze is vindt ik dit potje prachtig. Alles is in evenwicht en (maar dat is bij nico's werk altijd) tot in de puntjes afgewerkt. Een meesterstuk. Waar ik benieuwd naar ben is hoeveel uren er aan besteed is.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Dit is weer een geslaagde geheel. Ik vond het potje waar je coromandel had gebruikt ook erg geslaagd maar het bloodwood komt zo enorm goed tot zijn recht...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.