Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: Gesegmenteerd potje

Gesegmenteerd potje

Weer eens een gesegmenteerd potje gemaakt. Houtsoorten maple en bloodwood, met
    daar tussen wengé fineer.
    Afmetingen 15x12cm
    Afwerking shellawax Cream
    Foto's van de werkwijze komen binnenkort op mijn website.
    Vr.gr. Nico Oosthoek
    www.ambachtelijkhoutdraaien.com
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Mooi resultaat! Ben benieuwd naar de werkwijze, ik zal je site in de gaten houden de komende tijd.

Nico, een schoolvoorbeeld van het topsegment houtdraaien: vorm in overeenstemming met detaillering - kleurgebruik in balans - deksel dat de belijning van het geheel herhaald en versterkt. Kan zo in de Amerikaanse Delmano collectie. Een groot compliment uit Lemmer!
    Dit is echt een topstuk van houtdraaikunst en design in Nederland!
    Zeer aangenaam om dit topstuk te mogen zien op een demodag van Radius.
    Veel segmentdraaiers blijven steken in de o zo moeilijke precisie van de segmenten: hier kloppen ook de vorm en afwerking.
    Proficiat.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Hier zijn geen woorden voor. Ik geniet als ik mooie hout verbindingen zie, maar als ik dit zit te bekijken dan heb ik zoiets van wauh

Heb vroeger in de opleiding wel eens wat gedaan met houtdraaien maar dit is SUPER mooi en......... Geen woorden voor

Als ik segment draaiwerk zie vindt ik het meestal veel te druk maar bij dit potje is dat absoluut niet zo en dat is dan ook waarom ik hem zo mooi vindt.
    Super mooi gemaakt en echt een stukje kunst.....

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Ik heb een zwak voor gesegmenteerd werk en dit is ook een prachtig voorbeeld!
    Petje af voor dit vakwerk!

Nico,
    Ik weet dat je heel goed gesegmenteerd werk kan maken.
    Dit potje is werkelijk de kroon op alle voorgaande werkstukken.
    Zowel in vorm, kleurstelling als afwerking.
    Echt een fantastisch werkstuk.

Prachtig stuk Nico!! Het is niet altijd goed te plaatsen waarom je iets mooi (moet) vinden, maar Jan geeft een prima uitleg! Een werkstuk dat eeuwige roem verdiend!

jaap

Hoewel gesegmenteerd werk niet mijn eerste keuze is vindt ik dit potje prachtig. Alles is in evenwicht en (maar dat is bij nico's werk altijd) tot in de puntjes afgewerkt. Een meesterstuk. Waar ik benieuwd naar ben is hoeveel uren er aan besteed is.

Prachtig stuk werk, te mooi om iets in te stoppen. hoe dik zijn de wanden?
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Forum Rechten