Mijn nieuwe werkplaats

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
De voorgevel is intussen volledig afgewerkt met de thermowood planken.
Ook hebben we de rest van het gebouw ingepakt met de dampopen doek. (het merk is hier wel duidelijk van denk ik ;))
Moet zeggen dat het plaatsen van de thermowood goed mee valt, spijtig dat bij horizontale plaatsing blind nagelen niet mogelijk is.
image-1.jpg

foto.JPG

image.jpg

De schuifpoort komt in de nis van de gevel te hangen, zo komt deze gelijk met de gevel en is
er geen aparte omkasting van de rail nodig.

image-2.jpg

S.
 
Laatst bewerkt:

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
De werken vorderen momenteel aan een lager tempo, ben ondertussen terug bezig met verschillende
andere projecten.

Maar toch nog een kleine update:

IMG_2530.jpg
De eerste rijen pannen zijn gelegd, ook zijn we bezig met de montagebeugels van de zonnepanelen te plaatsen.

IMG_2532.jpg
Steekschoren aangebracht op de HEA profielen.

IMG_2531.jpg
Drevelmachine voorlopig op de zolder gezet, binnenkort zal de gepolierde betonvloer geplaatst worden, dan staat
deze alvast niet in de weg.

IMG_2534.jpg
Tijdelijke verlichting.

IMG_2535.jpg
De vrouw wil ook helpen, zij is dus bezig met het plaatsen van de Rockwool isolatie.
Hier hebben we zware Rockwool 211 Vario voor genomen. Door de grote massa is dit een uitstekende geluidsisolator.

S.
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
Kleine update:

Door het vele werk heb ik intussen minder tijd om aan m'n atelier te werken, maar intussen heb
ik toch nog het één en het ander kunnen afwerken.

- Binnenverlichting geplaatst (12 X TL)
- Isolatie van de wanden geplaatst
- Beplating tegen de wanden geplaatst op het gelijkvloers (OSB)
- Dakpannen deels geplaatst
- Zonnepanelen geplaatst (24 X 250 WP)
- Beplanking van de achtergevel + zijgevel
- Waterdichting van het platte dak

image1.jpg

image2.jpg

image3.jpg

S.
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
@Jurjen: Bedankt, maar ik moet er dan ook mijn brood mee verdienen.
Hieronder nog enkele foto's van de vorderingen:

Pannen, velux dakvenster en goot geplaatst.
De plastiek goot wil ik op termijn nog veranderen door een zinken exemplaar:
IMG_2649.jpg

3 Lichtkoepels geplaatst, dubbelwandig uiteraard:
IMG_2636.jpg

Dinsdag komt men de gepolierde beton plaatsen, dus vandaag alles opgeruimd en gepoetst:
IMG_2642.jpgIMG_2643.jpg

Het einde begint in zicht te komen, maar toch is er nog werk genoeg:

- Betonvloer
- Epdm op het plat dak
- Schuifpoort + achterdeur
- Stopcontacten + zekeringkast
- Buizen van de stofafzuiging plaatsen
- Persluchtleidingen plaatsten
- Allerhande kleine afwerkingen
- ...

S.
 

Peter Neijts

Actieve deelnemer
11 jul 2011
152
7
Wat een mooie werkplaats! ben benieuwd naar de inrichting. Nog een kleine vraag uit nieuwsgierigheid. Wat maakt dat er helemaal geen ramen in de muren zitten?
 

Vin_d

Actieve deelnemer
22 apr 2013
132
0
Wingene
Prachtige werkplaats Silvano!
Goed geisoleerd, mooi afgewerkt, .... Net dat beetje ruimer dan mijn werkplaats :rolleyes:.

Ook mooie keukens en meubels die je maakt.

Groeten,

Vincent
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
@Peter: Tja, de ramen. Ik heb hier lang over nagedacht, maar waar een raam staat, kan je niet zetten hé.
In de achterdeur en de schuifpoort zijn wel een raam voorzien. Qua inrichting ben ik er nog niet helemaal uit,
wil de machines zo optimaal mogelijk plaatsen, maw de machines zo dicht mogelijk bij elkaar, maar toch voldoende
plaats er rond.
Ondertussen heb ik ook nog een Vertongen topie (freesmachine) gekocht, en een SCM FS410 vlak - vandikte schaafmachine.
Ook nog een 5,5 pk afzuiggroep gekocht, maar deze komt in een aparte ruimte achter het atelier te staan.

@ Vin_d: bedankt voor de complimenten

S.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Hoeveel zonnepanelen heb je op je dak gelegd. Voor de rest ziet het er mooi uit. Al had ik zelf een andere type licht koepel gekozen.
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
Ondertussen is er weer heel wat gebeurd in m'n atelier:

Betonvloer is intussen geplaatst:

IMG_2680.jpg

Achterdeur geplaatst:

IMG_2682.jpg

De zolder is nu volledig afgewerkt. Alles afgewerkt met osb enverlichting opgehangen en aangesloten:

IMG_2667.jpg
IMG_2672.jpg
Bekijk bijlage 9243
IMG_2678.jpg

Volgende week hoop ik de schuifpoort te kunnen maken.

S.
 

Bijlagen

  • IMG_2670.jpg
    IMG_2670.jpg
    54,9 KB · Weergaven: 1.064
Laatst bewerkt:

GCO

Actieve deelnemer
5 aug 2013
51
0
Echt een prachtige werkplaats! Het enige wat ik me nog afvroeg was, stel je bent op zolder en je krijgt brand (je werkt immers met machines, hout etc) hoe kom je dan snel van de zolder? Misschien een beetje rare vraag maar was even benieuwd.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Geweldig Silvano, kun je trots op zijn zon mooi gebouw. En uit eigen handen werkt toch altijd net even lekkerder.
 

WR1944

Oud hout
Echt een prachtige werkplaats! Het enige wat ik me nog afvroeg was, stel je bent op zolder en je krijgt brand (je werkt immers met machines, hout etc) hoe kom je dan snel van de zolder? Misschien een beetje rare vraag maar was even benieuwd.

De simpelste manier is een verticale stang zoals bij de brandweer. En als ik het goed begrepen heb is die stang ook nog inzetbaar als je een bijverdienste zoekt. Passende muziek, drank en verlichting en je hebt een multi-functionele werkplaats. ;-)

Maar het is een mooi geheel geworden. En je bijdrage heeft een sterk begin. Je leest de titel: Mijn nieuwe werkplaats en direct daaronder iets dat lijkt op een ingestort gebouw. Maar met wat verder scrollen krijg je een beter zicht op wat er zich gaat afspelen.
 
Laatst bewerkt:

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
De simpelste manier is een verticale stang zoals bij de brandweer. En als ik het goed begrepen heb is die stang ook nog inzetbaar als je een bijverdienste zoekt. Passende muziek, drank en verlichting en je hebt een multi-functionele werkplaats. ;-)

Maar het is een mooi geheel geworden. En je bijdrage heeft een sterk begin. Je leest de titel: Mijn nieuwe werkplaats en direct daaronder iets dat lijkt op een ingestort gebouw. Maar met wat verder scrollen krijg je een beter zicht op wat er zich gaat afspelen.

Dat van die stang kan ik altijd nog wel eens voorstellen aan m'n vrouw :p, maar voorlopig zal het met een ladder langs de vide gaan.
Later zal ik waarschijnlijk een trapgat maken achteraan op de zolder. Maar ik zal nog even moeten kijken waar ik dit het beste kan doen zodat de trap/ladder het minst in de weg zal staan.

S.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.