Mijn nieuwe werkplaats

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
Update:

Vandaag hebben we de osb platen van de verdiepingsvloer geplaatst, de muurplaten gelegd en al 1 spant klaargemaakt.

Zoals je kan zien ligt er geen verdiepingsvloer in het eerste deel van de werkplaats, zo kan ik met de vorklift makkelijk
grote spullen op de zolder zetten.

IMG_2350.jpg

@Mcluma
Ik maak zowel keukens in witte melamine als massief eiken keukens met graniet. Ook lakwerk, volkern (Trespa),
hoogglans laminaat...
IMG_0996.jpg

IMG_1624.jpg

IMG_1611.jpg

IMG_1669.jpg

IMG_1670.jpg

S.
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
De spanten staan erop.

Het hout voor het dak is gedrenkte epicia. Dit hout gebruik ik terug van het gebouw dat er vroeger stond.
De kleur van deze balken is wel niet meer zo mooi, maar door al de isolatie die er nog tussen komt zal
hier niet veel meer van te zien zijn.

Halfweg de namiddag zijn we er mee opgehouden. +40° was een beetje te veel van het goede. :cool::cool::cool:

IMG_2378.jpg

IMG_2379.jpg

S.
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
Gordingen, nok en kreupele stijlen geplaatst.

Weer vroeg gestopt,moet nog een werkje gaan doen dat beter bij dit weer past. -> waterput boren.

S.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    99 KB · Weergaven: 1.482

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
Kepers + onderdak geplaatst.
Door het frisse weer vandaag hebben we
een paar uur langer kunnen werken.

Ook hebben we rondom een balustrade geplaatst,
safety first. ;)

S.
 

Bijlagen

  • IMG_2388.jpg
    IMG_2388.jpg
    74 KB · Weergaven: 1.423
  • IMG_2386.jpg
    IMG_2386.jpg
    80,8 KB · Weergaven: 1.425
Laatst bewerkt:

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
Ziezo, de panlatten liggen erop.
We gaan nog wachten met het plaatsen van de pannen tot de voor en achtergevel bekleed zijn,
zo kunnen we beter zien hoe de pannen juist moeten komen.

De planning is om hier volgende week mee te beginnen. Nu eerst een paar dagen op vakantie met de
kinderen (werken aan mijn atelier is voor mij ook vakantie, maar de vrouw denkt daar blijkbaar anders over).

IMG_2385.jpg
IMG_2395.jpg

S.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Allemachtig wat een joekel, 10x14 das bekant zo groot als mijn huis hier. Theoretisch als je stukje grond hebt mag dit tegenwoordig ook vergunningsvrij in Nederland. Nieuwe omgevingswet: 50% van je achtertuin volbouwen.\\Mooi hoor zo'n grote werktplaats, ik "behelp" me met iets van 3,75 bij 7,5 en daarmee ben ik al ruim bemeten tov sommige andere forummers. Maar ik hoef mijn geld er ook niet mee te verdienen, alleen uitgeven :) dus misschien beter dat ie niet te groot is.

Lekker tempo heb je erin trouwens.
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
@Scheppie: In Belgie mag je zeker geen bijgebouw op 50% van je achtertuin zetten zonder vergunning. Hier mag ik maar 5% van men tuin bebouwen met
een bijgebouw. Als het aan mij gelegen had, had dit dus nog een stuk groter geweest. Ook is dit niet vergunningsvrij: bouwaanvraag via
architect, milieuvergunning voor een schrijnwerkerij, veiligheidscoördinator...

Ondertussen zijn we ook terug begonnen aan de bouw:
- Tipgevels + voorgevel met doek bekleed
- Steunbalk voor de rail van de schuifpoort gehangen
- Uitgelat voor de verticale beplanking
foto.jpg

De latten dit op de tipgevel scheef hangen zijn maar tijdelijk,
deze hebben we zaterdag geplaatst zodat de doek niet zou los waaien,er werd nl storm voorspeldt voor de nacht.


S.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Theoretisch als je stukje grond hebt mag dit tegenwoordig ook vergunningsvrij in Nederland. Nieuwe omgevingswet: 50% van je achtertuin volbouwen.

Zinspelen op toekomstige wetgeving heeft niet veel zin. Er komen vast nog de nodige wijzigingen. Voorlopig is 30m2 vergunningsvrij en groter als het volgens het bestemmingsplan kan (beide onder bepaalde voorwaarden). Zie ook deze pdf.
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Ben je al op vakantie geweest of ga je nog

mischien een idee om wat velux ramen in de groote opening the plaatsen (daar waar je met de forklift kan komen) waarschijnlijk zal je daar de meeste spullen assembleren en hoe meer natuurlijk licht hoe beter

en het is altijd minder problematisch met de regelgeving om dakramen te plaatsen
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
in vlaanderen is het 40m² :)

correctie: 40m² in de achtertuin met een maximum van 10% van de vrije oppervlakte.
Wij mochten van de gemeente slechts 32m² plaatsen vanwege het formaat van de tuin.
In de zijtuin mag je bovendien ook nog een stuk bouwen (m² weet ik niet precies) dat verder niets te maken heeft met de achtertuin, mits je voldoende afstand van straat & buren houdt.
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
@mcluma: er komen inderdaad 2 veluxen in die open ruimte, aangezien er in de muren geen ramen voorzien zijn
zal dit extra licht goed van pas komen. Er zit nog wel een raam in de schuifpoort en de achterdeur. Ook komen er 3
lichtkoepels van 130 X 130 cm in het plat dak.
We zijn trouwens al terug van onze (korte) vakantie.

Vandaag de rest van de voorgevel uitgetimmerd en al een paar planken van de thermowood aangebracht.

foto-1.jpg

image.jpg

S.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    18,6 KB · Weergaven: 1.032
  • image.jpg
    image.jpg
    18,5 KB · Weergaven: 1.029

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.