Mijn nieuwe werkplaats

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
@tuoh. Ja de verwarming. Daar ben ik nog niet goed uit. Voorlopig ga ik verwarmen met een klein gaskanon. Misschien laat ik een kleine warmtepomp installeren. Maar eerst komende winter eens aanzien, want met al die isolatie denk ik niet dat er veel verwarming nodig zal zijn. 20° heb ik niet nodig op te kunnen werken, zolang het binnen maar niet vriest.

S.
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
@zuma: de compressor staat binnen, dus deze warmte heb ik zo al. De warmteafgifte van de stofafzuiging lijkt me te verwaarlozen, dit is een 4 kW motor die met zeer weinig weerstand draait.

S.
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Tijd voor nog eens een update:

Sinds gisteren ben ik aan de slag in m'n nieuw werkplaats.
Ondertussen is er dus nog veel gebeurd.

Bekijk bijlage 10528
Bekijk bijlage 10529
Bekijk bijlage 10530
De persluchtleidingen, elektriciteit en stofafzuiging geplaatst.
Op het knoppenkastje heb ik een knop voorzien waarmee ik de stroom naar al m'n machines kan afsluiten en
blokkeren dmv een sleutelcontact. Zo kunnen m'n kleine kinderen achter m'n rug de machines nooit starten.

Hoi Silvano

naar aanleiding van bovenstaande heb ik je een PB gestuurd maar ik vermoed dat jet het niet opgemerkt hebt.
het betrof het Gyrair systeem en de sleutelbox van je elektrische installatie ... Mocht je ff tijd hebben ?
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Wat een schitterende ruimte zeg. Is al bekend wanneer we erin kunnen :)

Wat me ergens opviel dat er naar mijn idee weinig daglicht binnen kan komen.

Heb je wel eens aan daglicht lampen gedacht ? Zelf ben ik met een projectje bezig bij iemand op zolder. De opdrachtgever heeft veel in tv studios gewerkt en toen het steeds vroeger donker werd heeft hij 2 daglichtlampen opgehangen. Dat is ZOOOO fijn om mee te werken.
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
@tuoh. Ja de verwarming. Daar ben ik nog niet goed uit. Voorlopig ga ik verwarmen met een klein gaskanon. Misschien laat ik een kleine warmtepomp installeren. Maar eerst komende winter eens aanzien, want met al die isolatie denk ik niet dat er veel verwarming nodig zal zijn. 20° heb ik niet nodig op te kunnen werken, zolang het binnen maar niet vriest.

S.
Een gaskanon heeft als nadeel dat je vrij veel vocht naar binnen brengt. Zelf heb ik na het gaskanon een 2e hands zibro kachel genomen wat mij beter bevalt dan het gaskanon ( fijnere warmte ) Een nadeel is dat hij nu gebruikt wordt om mijn vakantie hut te verwarmen dus ik ben weer opzoek naar een ander 2e handsje ( mag natuurlijk niet teveel kosten :))
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
Ik heb tot nu toe nog niet veel moeten verwarmen dankzij de warme winter. Maar ik heb niet de indruk dat de luchtvochtigheid
erg verhoogd tijdens het stoken.

@gompy: er komt inderdaad niet veel daglicht binnen, ik heb namelijk enkel ramen voorzien in de achterdeur en de schuifpoort. Op de plaats waar ik ramen in de muur zou zetten kan ik dan geen kast of rekken meer zetten.

Ondertussen heb ik er ook nog een kastenwand in geplaatst.

image.jpg

S.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    58,7 KB · Weergaven: 827

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Wow, die staat niet verkeerd in een woonhuis, en jij maakt even zoiets voor in de werkplaats :D .
Wat voor hout heb je gebruikt voor de deuren?
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
De deuren zijn 18 mm melamine op spaan, afgewerkt met 2 mm Abs.
De kasten zelf heb ik volledig van overschotten gemaakt, alle platen die ik de laatste jaren over had heb ik hier voor gebruikt. Denk dat er wel 10 verschillende kleuren in zitten. Maar als de deuren dicht zijn zie je daar helemaal niets meer van.

S.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.