tuinhuis met zadeldak

martijn73

Nieuw lid
11 jul 2013
5
0
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op woodworking en heb een vraag.
Ik wil een tuinhuis gaan bouwen met een schilddak.
Weet iemand hoe ik de dakconstructie moet/kan bereken?
Het tuinhuis wordt 6x3 meter en we het dak mag max 4,95 meter hoog zijn,
het dak begint bij een hoogte van 2,5 meter.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen

gr Martijn
 
Laatst bewerkt:

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
alvast succes met de bouw.

van het berekenen heb ik geen verstand maar als ik u was zou ik is een keer naar de karwei gaan en kijken naar de tuinhuisjes die ze daar hebben of bij een andere bouwmarkt. en dan daar kijken hoe die constructie is gemaakt en dan zo een beedje kijken wat je allemaal voor opties heb.
 

WR1944

Oud hout
In Amerika worden veel huizen gebouwd in de zgn. light frame methode. Het is een goedkope en snelle methode en je krijgt regelmatig een goed idee over die techniek als er weer eens een tornado heeft rondgeraasd. Ik heb het (Amerikaanse) boek over house framing gekocht omdat de methode me altijd erg geinteresseerd heeft. Ik haal er veel nuttige tips uit, vooral de richtlijnen over sterkte. Huizen bouwen in Amerika moet voldoen aan de locale bouwvoorschriften (codes) en dat boek volgt de regels.
Misschien helpt de volgende info, als je een beetje redelijk in Engels bent.
http://constructionmanuals.tpub.com/14044/css/14044_13.htm
Aan het begin van de tekst staat info om door de tekst te navigeren. Succes.
 

TiMmEr-JaN

Actieve deelnemer
8 mrt 2013
195
0
Groningen
gebeurt soms..... beginnen ze een onderwerp....... en dan is het stil..... beetje jammer voor die 2 boven mij, die een goed advies gaven....
 

martijn73

Nieuw lid
11 jul 2013
5
0
Ja TiMmEr-Jan dat heb ik natuurkijk gedaan maar als ik een berekening zoek voor een schilddak kan ik dat niet vinden op Google wel voor een zadeldak maar dat heb ik niet nodig !!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.