Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

tuinhuis met zadeldak

Goedemiddag,

Ik ben nieuw op woodworking en heb een vraag.
    Ik wil een tuinhuis gaan bouwen met een schilddak.
    Weet iemand hoe ik de dakconstructie moet/kan bereken?
    Het tuinhuis wordt 6x3 meter en we het dak mag max 4,95 meter hoog zijn,
    het dak begint bij een hoogte van 2,5 meter.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen

gr Martijn
    Laatst gewijzigd door martijn73; 11-07-13 om 17:01.

alvast succes met de bouw.

van het berekenen heb ik geen verstand maar als ik u was zou ik is een keer naar de karwei gaan en kijken naar de tuinhuisjes die ze daar hebben of bij een andere bouwmarkt. en dan daar kijken hoe die constructie is gemaakt en dan zo een beedje kijken wat je allemaal voor opties heb.
    groet jordi

ik toetste net bij Google in : constructie zadeldak, en wat ik allemaal tegenkwam.... kun jij toch ook Martijn ???

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    In Amerika worden veel huizen gebouwd in de zgn. light frame methode. Het is een goedkope en snelle methode en je krijgt regelmatig een goed idee over die techniek als er weer eens een tornado heeft rondgeraasd. Ik heb het (Amerikaanse) boek over house framing gekocht omdat de methode me altijd erg geinteresseerd heeft. Ik haal er veel nuttige tips uit, vooral de richtlijnen over sterkte. Huizen bouwen in Amerika moet voldoen aan de locale bouwvoorschriften (codes) en dat boek volgt de regels.
    Misschien helpt de volgende info, als je een beetje redelijk in Engels bent.
    http://constructionmanuals.tpub.com/...s/14044_13.htm
    Aan het begin van de tekst staat info om door de tekst te navigeren. Succes.

gebeurt soms..... beginnen ze een onderwerp....... en dan is het stil..... beetje jammer voor die 2 boven mij, die een goed advies gaven....

Bedankt voor de link. Inderdaad kan je hier veel tips uithalen

Het is vakantie tijd dus dan zit ik niet heel de dag achter mijn comp.

Ja TiMmEr-Jan dat heb ik natuurkijk gedaan maar als ik een berekening zoek voor een schilddak kan ik dat niet vinden op Google wel voor een zadeldak maar dat heb ik niet nodig !!!

een zadeldak is geen schilddak.

enfin: http://www.woodworking.nl/showthread...ctie-schilddak

het helpt om de zoekfunctie op zijn minst eens te proberen?

bedankt voor de link hier staan idd veel voorbeelden

Forum Rechten