Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Onderwerp: Figuurzaagmachine

Figuurzaagmachine

Beste houtvrienden,

Mijn 25 jaar oude Dremel heeft het begeven en is kaduuk; eigenlijk was het nooit een echt succes geweest.....
    Nu staan er op Marktplaats een aantal Huvema's te koop evenals een enkele Hegner. Nu weet ik wel dat Hegner HET merk is voor deze apparaten, maar wie van jullie heeft er ervaring met Huvema (Made in Taiwan)? Zo te zien zijn het ook allemaal machines van 25-30 jaar oud.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Ik heb geen ervaring met een Huvema. Er staat een Hegner multicut-2 ('87) in Alkmaar voor bieden vanaf €100.
    Laatst gewijzigd door Jan-Pieter; 08-07-13 om 22:02.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Peatey Bekijk Berichten
    Beste houtvrienden,

Mijn 25 jaar oude Dremel heeft het begeven en is kaduuk; eigenlijk was het nooit een echt succes geweest.....
    Nu staan er op Marktplaats een aantal Huvema's te koop evenals een enkele Hegner. Nu weet ik wel dat Hegner HET merk is voor deze apparaten, maar wie van jullie heeft er ervaring met Huvema (Made in Taiwan)? Zo te zien zijn het ook allemaal machines van 25-30 jaar oud.
    Ik heb een Huvema. Ook wel gewerkt met de Hegner de rollr royes onder de zagen, oftewel de festool onder houtbewerkings machines. Maar het zijn leuke basic machines trillen iets meer als de hegners maar er valt prima werk mee te doen.

Als je er een koopt kijk dan even of het blaasbalgje het doet en niet gescheurd is. Ook het blazertje aan de voorkant wil nog wel eens stuk zijn maar is makkelijk te maken, wel leuk voor de prijs. Verder horen er inspanblokjes voor de zaagjes bij te zijn, daarvan willen de inbus boutjes wel eens doorgedraaid zijn.