Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Houten handvat voor attaché koffer

Beste allemaal,

Ik wil binnenkort een begin maken met een houten attaché koffer. Ik heb er één die mijn vrouw ca. 13 jaar geleden op het HMC heeft gemaakt, dus het is tijd voor een nieuwe.

Wat ik erg graag zou willen is een houten handvat. Hoewel ik geen houtdraaier ben, lukt mij dit wel met een hoop zaag-, schaaf-, en schuurwerk. Het enige waar ik nog niet uit ben is de verbinding tussen het handvat en de koffer respectievelijk hoe ik het handvat kan laten draaien ten opzichte van de koffer (ik hoop dat ik mij een beetje duidelijk uitdruk).

Als een van jullie hier ervaring mee heeft of nuttige informatie heeft, dan houd ik mij aanbevolen. Overigens ook voor informatie over leveranciers waar ik mooi sluitwerk, scharnieren etc. kan kopen.

Groet,

Marc

Re: Houten handvat voor attaché koffer

Hallo

Kijk eens bij http://www.foreststreetdesigns.com (Other).De staan mooie houten koffers met (houten)handvat op 8-) . Misschien dat je daar wat aan hebt.Werktekeningen zijn aldaar te koop :idea: Succes ermee.

Geurt

-------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer------

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

mmm houten attache koffer, da's een goed idee. heeft iemand al eerder zoiets gemaakt? misschien wil Mark wat foto's plaatsen? lijkt me een hele uitdaging
    rick

Beste Rick,

Dat valt wel mee hoor. Het is niet anders als het maken van een kistje waarvan hier op het forum schitterende voorbeelden te zien zijn (alleen wat groter). De uitdaging is het handvat. Het handvat op de koffer die ik nu heb is van kunststof. Aan de binnenkant zit ook geen kofferindeling of iets dergelijks.

Overigens ben ik nog niet gestart met de nieuwe...

Groet,

Marc

Athanor
    Guest

Kijk ook eens naar deze dia-serie van een houten gereedschapskoffer. Kun je tegelijk een oplossing voor een handvat bekijken.
    http://www.finewoodworking.com/Plans....aspx?id=29742
    Fons

Wauw.... wat een prachtkoffer. Ik denk wel dat ik mijn handvat ook zo ga ontwerpen; dan hebik geen bewegende delen.

Dank voor de link, schitterend om te zien.

Marc

Forum Rechten