Restauratie makelaar

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.276
215
't hoofd van Overijssel
http://www.sjmhout.be/FotoAlbums/2011-2012/Kasteel Balieu te machelen de makelaar/makelaar.htm

hopelijk werkt de link hierboven.
hebben met onze school een grote makelaar gerestaureerd voor een kerk.
wij hebben in belgie trouwens de enige richting houtsnijwerk


Onze leerlingen van de afdeling Sculptuur/CNC, maken de makelaar, voor een renovatieproject van een toegangspoort van het kasteel Beaulieu te Machelen.
Ontwerpen van ornamenten, CAD-tekenen, CNC-programmatie, CNC-uitvoering, modelleren, uitsnijden, afwerken en plaatsen, behoren tot de vaardigheden van deze leerlingen.​
Dit allemaal o.b.v. deskundige leerkrachten.​
Zulke renovatie's zijn uniek binnen het BeNeLux onderwijslandschap.​

 

-SID-

Nieuw lid
30 jun 2013
8
0
Limburg
Oh excuzes als ik het niet goed verwoord heb maar ik bedoelde in het scundair onderwijs. Van 12jaar tot 18jaar.
mvg
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Bedankt voor de film. Ondanks de CNC lijkt het traditioneel, eerst 'uitzagen', dan houtsnijden.

Roubo 043.jpg
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.754
144
Rotterdam
Mooi werk!
Goed om te zien dat er jongeren zijn die het vak willen leren.
Met behulp van de CNC machine wordt de honger naar computerwerk, die die jongeren tegenwoordig hebben toch mooi opgevuld.

Groeten, Raymond
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.472
950
Riemst
Het is inderdaad fijn om te weten dat er toch nog jongeren zijn die een echt vak willen leren. Dat er een gedeelte met cnc gedaan wordt, is eigenlijk niet van belang. Als ze destijds zulk een machine hadden gehad, zouden ze hem waarschijnlijk ook gebruikt hebben. Mijn vader heeft enkele jaren geleden een staande klok in Luiks snijwerk gemaakt, en daar is de voet ook vorm gegeven op de cnc machine.
Mooi werk.
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Leuk filmpje, ik heb het helemaal afgekeken, ondanks de muziek. Ik ging er eerst van uit dat ze een onderdeel van een spant gingen maken, blijkt dat de term makelaar ook gebruikt kan worden voor een slaglat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.