Datering Nooitgedagt schaven

Hapeka

Nieuw lid
30 mrt 2023
16
1
Rucphen
Die laatste beitel (de meeste trouwens) moet ik nog ontvetten en ontroesten, kan niet goed zien of het gelamineerd staal is of niet. Wel loopt de dikte vanaf de vouw naar boven flink af.
 

Hapeka

Nieuw lid
30 mrt 2023
16
1
Rucphen
Bijgaande foto vandaag op MP, schaaf met modern stickertje (later dan het ovaaltje), beitel uit gewoon blank gereedschapsstaal maar wel zo'n ronde (messing? kan ik niet zien) moer op de keerbeitel. Die moer voldoet dus niet echt om Nooitgedagt schaven te dateren. Screenshot 2024-03-19 at 21-32-35 ≥ Blokschaaf nooitgedagt — Antiek Gereedschap en Instrumente...png
 

Jazzper

Nieuw lid
12 apr 2024
1
0
Utrecht
AP1GczPK15aJs6nPwmRnu24E5LgMwlfxuIiQUB7i9i2SXChIITXHpXh6_K1-P-crpeHlJ5WNjYGjOGv8q88_Yz-j6qR2DZyeTdY5HRq3Ja1SHsb4iLl6tCkemhHCtUEaM18W7Db9DJ4meyOE9fM1DEpN4Ob_kw=w2874-h1916-s-no-gm


Interessant dat dateren! Ik heb vandaag mijn eerste oude schaaf gekocht; een blokschaaf van Nooitgedagt voor de lieve som van 1 euro 50. Wel erg mishandeld. Eens kijken of we er wat van kunnen maken. Met ruitjeslogo en logo+garantie erin. Is een oude dus, of niet? Moeite waard om aan te pakken. Mooi experiment.

Meer fotos: Nooitgedagt schaaf
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.