Kloostertafel of ?

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Op bepaalde plaatsen waren er te diepe groeven in (te lang op de zelfde plaats geschuurd met de stalen borstel), en door het inwrijven met White wash verf werd dat nog eens extra benadrukt. Dus alles opnieuw geschuurd en behandeld, tot het goed werd bevonden door de baas!
 

Lascaris

Nieuw lid
25 jul 2013
11
0
Utrecht
Het ziet er echt waanzinnig mooi uit, dat heb je heel netjes gedaan. De baas mag trots op je zijn!

Ik wil deze week een vergelijkbare tafel maken en ben heel benieuwd naar hoe jij een aantal dingen hebt opgelost, zoals de bevestiging van het H-frame aan de poten. Is dat ook met messing/groef? Zou je me kunnen helpen met de vragen? Ik zou het zeer waarderen.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Hoe heb je de kopregel aan het blad vast gemaakt?

Met bv op 1/3 schulpen vast schroeven in slobgaten en dan het afgezaagde stuk terug lijmen?

Met deuvels of domino's?
 

Lascaris

Nieuw lid
25 jul 2013
11
0
Utrecht
Hoe heb je het H-frame in elkaar gezet eigenlijk? De lange lat aan de twee korte. Het lijkt alsof er iets van duvels in zitten, maar om dat netjes vast te lijmen, moet je lijmklemmen hebben van 1.8 meter, dus dat zal je vast slim gedaan hebben.

Dit is heel anders en ondanks dat dit makkelijker te maken is (hoe heet deze constructie eigenlijk?), vind ik het jouwe veel mooier.
prod1606015_av7.jpg
Bron: Restauration Hardware
 

Beens

Actieve deelnemer
23 feb 2013
63
0
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je dat hebt bevestigd. Of is dat het geheim van de smit? :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.