Raad het plaatje... Welk hout is dit ??

janoel

Actieve deelnemer
3 dec 2011
33
0
Besten,

Iemand die me kan vertellen uit welke houtsoort deze tafel vervaardigd is? En me ook eventueel kan vertellen of dit een volle plank of 2 aaneengelijmde planken zijn ?
vanouds-amsterdam-1.jpg

mvg
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Notenhout met epoxy, 1 deel. Niet dat ik dat nou zo in een oogopslag zie, maar Vanouds Amsterdam vertelt op hun website dat ze notenhouten epoxy tafelbladen maken. Daar staan ook meer foto's, o.a. een bovenaanzicht waarop je duidelijk kan zien dat het een enkele plaat is ;)
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Notenhout met epoxy, 1 deel. Niet dat ik dat nou zo in een oogopslag zie, maar Vanouds Amsterdam vertelt op hun website dat ze notenhouten epoxy tafelbladen maken. Daar staan ook meer foto's, o.a. een bovenaanzicht waarop je duidelijk kan zien dat het een enkele plaat is ;)

Hahaha... ik had deze reactie in twee delen gedaan. Eerst "Notenhout met epoxy, 1 deel." En dan pas een paar uur (of een dag...) later de rest erbij vertellen. ;) :rolleyes:
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Toch jammer dat ze een mooi stuk hout in een blok plastic gieten. Daardoor gaat alle "houtgevoel" verloren. Ik vraag me ook af wat er op de lange duur gebeurd? Zou het hout nog werken, dwars door de epoxy heen? Dan kan de boel flink gaan scheuren. Bij surfplanken is dat geen punt omdat die net als multiplex zijn gelamineerd. Ook vind ik dat hout alleen maar mooier wordt als het verouderd, terwijl plastic er alleen maar lelijker uit gaat zien.

Dus naar mijn zeer persoonlijke mening, geen geslaagd ontwerp.
 

tuoh

Oud hout
Je kan er voor of tegen zijn, maar er is één groot voordeel aan deze behandeling, het hout kan NIET meer werken, tenminste als de behandeling rondom gebeurt is. Het hout is dan luchtdicht opgesloten in een kunststof jasje. Er is dus geen wisselwerking meer mogelijk tussen hout en omgeving.

In sommige ontwerpen vind ik het wel iets hebben zo een blinkend afgewerkt schaaldeel, het doet me denken aan een insekt opgesloten in een stuk Barnsteen.


Mvg,

André
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Dus jij hebt er wel vertrouwen in dat die epoxy het hout voor altijd opsluit. Ik heb geen idee eigenlijk, geen ervaring mee.

En verder is het inderdaad een kwestie van smaak.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.