Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Raad het plaatje... Welk hout is dit ??

Besten,

Iemand die me kan vertellen uit welke houtsoort deze tafel vervaardigd is? En me ook eventueel kan vertellen of dit een volle plank of 2 aaneengelijmde planken zijn ?
    vanouds-amsterdam-1.jpg

mvg

Notenhout met epoxy, 1 deel. Niet dat ik dat nou zo in een oogopslag zie, maar Vanouds Amsterdam vertelt op hun website dat ze notenhouten epoxy tafelbladen maken. Daar staan ook meer foto's, o.a. een bovenaanzicht waarop je duidelijk kan zien dat het een enkele plaat is

Notenhout met epoxy, 1 deel. Niet dat ik dat nou zo in een oogopslag zie, maar Vanouds Amsterdam vertelt op hun website dat ze notenhouten epoxy tafelbladen maken. Daar staan ook meer foto's, o.a. een bovenaanzicht waarop je duidelijk kan zien dat het een enkele plaat is
    Hahaha... ik had deze reactie in twee delen gedaan. Eerst "Notenhout met epoxy, 1 deel." En dan pas een paar uur (of een dag...) later de rest erbij vertellen.
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Toch jammer dat ze een mooi stuk hout in een blok plastic gieten. Daardoor gaat alle "houtgevoel" verloren. Ik vraag me ook af wat er op de lange duur gebeurd? Zou het hout nog werken, dwars door de epoxy heen? Dan kan de boel flink gaan scheuren. Bij surfplanken is dat geen punt omdat die net als multiplex zijn gelamineerd. Ook vind ik dat hout alleen maar mooier wordt als het verouderd, terwijl plastic er alleen maar lelijker uit gaat zien.

Dus naar mijn zeer persoonlijke mening, geen geslaagd ontwerp.

Je kan er voor of tegen zijn, maar er is één groot voordeel aan deze behandeling, het hout kan NIET meer werken, tenminste als de behandeling rondom gebeurt is. Het hout is dan luchtdicht opgesloten in een kunststof jasje. Er is dus geen wisselwerking meer mogelijk tussen hout en omgeving.

In sommige ontwerpen vind ik het wel iets hebben zo een blinkend afgewerkt schaaldeel, het doet me denken aan een insekt opgesloten in een stuk Barnsteen.

Mvg,

André

Dus jij hebt er wel vertrouwen in dat die epoxy het hout voor altijd opsluit. Ik heb geen idee eigenlijk, geen ervaring mee.

En verder is het inderdaad een kwestie van smaak.

Forum Rechten