Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Festo tip

Festo tip

Ik heb beloofd aan de vriendelijke verkoper van SV-E (www.sv-e.nl) en de vertegenwoordiger van Festo door te vertellen dat SV-E nu een Festo feestweek heeft in ruil voor een doosje extra schuurpapier, dus bij deze.

Ze geven bij SV-E nu de hele week (1 t/m 7 juli) 20% korting op het gehele Festo assortiment en dit kan ook besteld worden via hun website www.ijzerwarenunie.nl

Even voor de duidelijkheid; ik heb hier geen persoonlijk belang bij, maar ben wel al jaren klant bij SV-E. Sorry als het overkomt als reclame (dat is niet de bedoeling) al is besparen op je inkoop wel prettig in deze tijden.

in ruil voor een doosje extra schuurpapier
    ik heb hier geen persoonlijk belang bij
    je hebt je ziel toch verkocht voor een doosje schuurpapier, dat is toch jouw persoonlijk belang. Of heb je dit doosje gedoneerd aan een goed doel dat het kan gebruiken in een veiling zodat ze met de opbrangst arme kindjes in Afrika kunnen helpen, of een enge ziekte de wereld uithelpen?
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Haha je hebt inderdaad gelijk als ik mijn eigen tekst zo lees en als je eenmaal begint met verzamelen dan ben je verloren...

Goede tip, 20% is niet niks!

Ik dacht dealers van Festool geen korting mochten geven?

Dat was vroeger alleen het geval voor de machines. Voor toebehoren was dit niet het geval. Als je een volledig assortiment op voorraad had kreeg je hierop een betere conditie en kon je dus best een korting geven. Uitgesloten waren de machines. Recent heeft festool in Duitsland een miljoenen boete gekregen boor deze verboden prijsafspraken. Vandaar dat er nu wel metkorting kan worden gewerkt. Of we hier als consument op de lange termijn blij mee moeten zijn betwijfel ik.

Aha, ik kan me het bericht nog herinneren, evenals de discussie erover. Blijkbaar is met dus ook in Nederland gestopt met het opleggen van vaste prijzen (wat iets anders is dan prijsafspraken).

Bij een andere webshop is ie zonder korting maar € 25.- duurder. En dan krijg je er ook nog € 45.- gratis aan accessoires bij...

Is die 20% dan niet een beetje overdreven?

Heren en natuurlijk ook damens er zijn in de bouw velen die alleen maar kijken hoeveel korting krijg ik. Hoe zeggen de Engelsen dit penny wise pound foolish.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Het komt uit de breedte of uit de lengte. Ik weet niet of er hongerige TTS-aandeelhouders zijn die voor de snelle winst gaan maar dat lijkt mij wel mee te vallen. Service en ontwikkeling van nieuwe producten kost geld. Zolang je niet een goed product kopieert en goedkoop gaat produceren zonder naar patenten e.d. te kijken zal je moeten investeren om je bedrijf aan de frontlijn te houden. Zolang de fabriek z'n prijs aan de dealers zelf kan bepalen lijkt mij dat acceptabel. Dan kunnen de dealers doen wat ze willen. Dan vallen de stunters vanzelf door de mand. Op het Internet kan je zoiets niet geheim houden. Slechte service of onwetend personeel wordt dan kamerbreed uitgemeten in de forumberichten. En niet alleen op dit forum.

20% op Festool? Kom nou, het is Makita of Hitachi niet hoor. De marges op Festool zijn veel te klein om dergelijke korting te kunnen geven en nog rendabel te werken na aftrek van alle kosten.

Waar ik mijn Festool spullen haal, daar krijg ik altijd een waardebon van 10% van de aankoopsom. Maar meer dan 10% kan echt niet. Toch niet zonder eerste de prijs 10% te verhogen.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten