Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Opspannen op zijn Japans.

In een boeiend filmpje Japans draaien zie ik dat de kommetjes voor het buitenzijdig draaien op of over spijkertjes worden getikt.
    weet iemand hoe dit precies gaat?

Knap werk, dit!
    http://youtu.be/Cc4mD8t-xOs
    Peter de Vries | Vlieland | Leeft tevreden op een vierkante kilometer en is Pennendraaier |Werkt op twee vierkante meter.
    Facebook: pennendraaier

Lijkt een bruikbare variant van de "jam chuck", maar wel op voorwaarde dat alle krachten radiaal en/of naar de kop gericht zijn, het werkstuk goed in balans is en scherp(!) gereedschap met veel gevoel wordt gestuurd. En dan nog...
    Het vakmanschap straalt er echt af, maar onze Arbo zou er waarschijnlijk niet blij mee zijn

Zo'n haak zou ik overigens ook wel eens willen proberen, ziet er zeer effectief uit.

Ik heb met belangstelling gekeken naar het gebruik van de haak. Met ring beitels heb ik wel een beetje ervaring. Ik probeer altijd om niet in de rechterbovenkant van de kom te komen. Deze draaier draait hier de hele tijd in.
    Misschien kunnen andere forum leden hier iets over vertellen.

Hallo Wim, hij draait in tegengestelde richting van wat wij gewend zijn. Geldt alleen voor de binnenkant!
    Laatst gewijzigd door Kor; 01-07-13 om 21:01. Reden: aanvulling

jep de draaibank draait in de andere richting
    draai je normaal dan kom je idd beter niet aan eigenlijk de gehele rechterkant

Ik had al zo'n vermoeden. Maar je ziet dan wel beter wat je doet.

dat ligt er maar aan
    als je een draaibank hebt die geheel vrij staat van alle kanten en een bed dat niet zo lang is kun je aan de andere kant gaan staan
    wil je tegengesteld draaien moet je ook een speciale draaibank hebben
    eentje met schroefdraad op de as gaat dus niet want dan draait je werkstuk eraf+ je hebt een andere motor nodig

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Ik heb met belangstelling gekeken naar het gebruik van de haak. Met ring beitels heb ik wel een beetje ervaring.
    Ik heb vorig jaar voor een collega-draaier zo'n haak bij Steinert meegebracht, wederom prachtig handwerk van Herr Glaeser. Zoiets heet bij onze oosterburen 'Bauchhaken'.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten