Hout verwerkt tot vogelhuisjes.

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Ik had een tijd geleden een gesloopt grenen 2 persoonsbed gekregen. De planken waren 14 cm breed en bijna 3 cm dik.
Omdat ik een zaagtafel had gekocht kon ik die planken mooi op dikte van ongeveer 2 cm zagen. Daarnaast wilde ik graag de techniek van het wetten van de schaaf en schaven an sich onder de knie krijgen, de ruw gezaagde planken zijn aardig gladgeschaafd en aan elkaar gelijmd en verzaagd tot mussenkasten. Verder had ik nog ander afvalhout liggen en ook daar heb ik maar vogelhuisjes van gemaakt. Het lukt mij beter om ze vlak te krijgen dan mooi glad.
Hierbij het resultaat.
 

Bijlagen

  • 133_3329.jpg
    133_3329.jpg
    99,6 KB · Weergaven: 529
  • vgl1.jpg
    vgl1.jpg
    94 KB · Weergaven: 527

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Heel mooie vogelhuisjes ga zo door goed voor de natuur en onze gevleugelde vrienden.
Ik maak ze ook van geimpregneerd schutting delen maar schilder ze niet en ieder jaar komen er vogeltjes in broeden.

Simon
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Houd er wel rekening mee dat de binnenkant van de vogelhuisjes wel ruw moet blijven, sommige vogels (kuikens) kunnen anders er niet uit klimmen.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Mooi! Heb je die beschildering ook zelf gedaan?
de beschildering heb ik zelf gedaan. De lijntjes zijn met watervaste stift gedaan, zo dus lijnen trekken met een kwastje zag ik niet zitten. Ik moet wel even kijken of dit na een half jaar nog steeds acceptabel lijkt.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Leuke grappige huisjes.

het gat grote is toch belangrijk voor het bepalen welk vogeltje er in wil?
Hoe bepaal je dat?
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Zoutvaatje wil helpen bij het vangen.

wel mak zout gebruiken anders werkt het niet. Al meerdere kinderen gek gekregen die achter vogels aan gaan lopen met een normaal potje zout met een sticker er op.


@TS
Mooie vogelhuisjes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.