Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Hout verwerkt tot vogelhuisjes.

Ik had een tijd geleden een gesloopt grenen 2 persoonsbed gekregen. De planken waren 14 cm breed en bijna 3 cm dik.
    Omdat ik een zaagtafel had gekocht kon ik die planken mooi op dikte van ongeveer 2 cm zagen. Daarnaast wilde ik graag de techniek van het wetten van de schaaf en schaven an sich onder de knie krijgen, de ruw gezaagde planken zijn aardig gladgeschaafd en aan elkaar gelijmd en verzaagd tot mussenkasten. Verder had ik nog ander afvalhout liggen en ook daar heb ik maar vogelhuisjes van gemaakt. Het lukt mij beter om ze vlak te krijgen dan mooi glad.
    Hierbij het resultaat.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Gister liepen we door Ede kwamen we deze tegen.

IMG_5323.jpg
    Jeroentje

CIMG1149.jpg

Deze kwam ik in Malmo tegen. Meer een vogelhotel dan een vogelhuisje....

Heel mooie vogelhuisjes ga zo door goed voor de natuur en onze gevleugelde vrienden.
    Ik maak ze ook van geimpregneerd schutting delen maar schilder ze niet en ieder jaar komen er vogeltjes in broeden.

Simon

Houd er wel rekening mee dat de binnenkant van de vogelhuisjes wel ruw moet blijven, sommige vogels (kuikens) kunnen anders er niet uit klimmen.

Mooi! Heb je die beschildering ook zelf gedaan?

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Ook zeker niet vernissen langs de binnenzijde, heel slecht voor de vogels.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peterderooij Bekijk Berichten
    Mooi! Heb je die beschildering ook zelf gedaan?
    de beschildering heb ik zelf gedaan. De lijntjes zijn met watervaste stift gedaan, zo dus lijnen trekken met een kwastje zag ik niet zitten. Ik moet wel even kijken of dit na een half jaar nog steeds acceptabel lijkt.

straat.jpg Dit zijn voorlopig even de laatsten.

Forum Rechten