Het nieuwe zaagje van Brekelplanes !!!

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Hallo forummers,

Vandaag heb ik dan eindelijk het nieuwste product van Brekelplanes in mijn handen gehad . De zaag ligt heerlijk in de hand, er zit een goedgevormde 3-vinger greep aan. Persoonlijk vind ik dit erg fijn zagen. Notenhout als handvat.....Gaaf dus !! Messing rug....Kortom een mooie zaag om te zien...

Maar hoe zaagt ie ? Ik heb heel wat zagen in de vingers gehad. De ene zaagt prettiger dan de andere natuurlijk. Deze zaag staat erg hoog in het rijtje. Er valt goed mee te zagen is mijn mening. Ik was zo enthousiast over de kwaliteit van deze zaag dat er nu ook de mogelijkheid is om deze zaag via MasaveFijnhouthandel te bestellen. Deze zaag kost 120 euro, persoonlijk vind ik dit een erg goede prijs voor een volledig handgemaakt stuk gereedschap. Mocht je de zaag willen proberen dan ben je meer dan welkom in Zwolle. Natuurlijk kan je ook de zaag bij Roeland zelf proberen.

IMG_6494.jpg

IMG_6495.jpg

IMG_6496.jpg

Van die mooie zwaluwstaart-afteken-hulpmiddelen heb ik er nu ook een aantal van liggen. Gemaakt uit amerikaans esdoorn. Prijs ? 15 euro !! Ook weer volledig handgemaakt....

Ik heb een heerlijke tijd gehad vanmorgen toen Roeland op bezoek was......Wat hebben we allemaal toch een geluk dat we met hout mogen werken he ?
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Zag het op FB ook al voorbij komen... En ook hier zal ik het zeggen: Dat is een logisch samenwerkingsverband tussen twee "vak-idioten" (in de meest positieve zin van het woord trouwens!).

Veel succes met deze joint-venture !!

PS: geweldige foto's ook !!




 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Zou Lie Nielsen ook op zo'n manier zijn ontstaan... misschien is brekelplanes over 15 jaar wel de nieuwe Lee...

Mooi hoor jullie samenwerking.. en natuurlijk mooie zaag en mooie aftekenblokjes, ik heb van die metalen, en dat voelt dan denk ik toch minder.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Dat gaat leuk worden !!
Kunnen we dat ook zien als we op de open dag zijn een dezer maanden als Jaap weer terug is .
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Dank!!! voor de leuke reacties
Rick bedankt voor je review leuk om eindelijk je houtwinkeltje te zien en de mooie werkplaats daaronder.
Op de aankomende open dag van Massave Hout neem ik diverse hand gereedschappen mee kunnen jullie even spelen met de schaafjes en zaagjes.
Zal vanavond nog even een fotootje uploaden krijg het met de Ipad niet voor elkaar.

Gr. Roeland
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
106
vertaling van Samponette......: Zeer interessante zaag. Maar de handgreep lijkt breekbaar .
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Toby heeft wel een punt. Er kan veel gebeuren in het leven van een zaag, ook per ongeluk, en gereedschap moet wel tegen een stootje kunnen.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Mag ik hem dan ook van de werkbank af laten vallen? Kan gebeuren natuurlijk, een ongeluk zit in een klein hoekje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.