Tijd om mij eens voor te stellen

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Goedenavond forumleden,

Tijdens mijn zoektocht naar wat antwoorden op een aantal vragen op dit forum terecht gekomen. Al snel besloot ik mij aan te melden, zodat ook de foto's bij topics goed in beeld kwamen.
Inmiddels zijn we een paar maanden verder en - eerlijk is eerlijk - het voelt alsof mij een warme jas is aangereikt. Niet alleen ben ik aangenaam verrast door het vriendelijke karakter en het enthousiasme van de leden, maar ik ben bovenal onder de indruk van de gigantische kennis en ervaring van de mensen op het forum.

Ik hoop volgende maand 44 jaar jong te worden, ben 10 jaar getrouwd en vader/bonus-vader van 4 kids (15,14,12 en 9 jaar). De afgelopen 22 jaar ben ik werkzaam geweest in de verzekeringsbranche. De laatste 8 jaar overigens meer als project- en process-manager voor diverse omvangrijke ICT-projecten. Helaas kwam aan dit alles in november 2012 een einde en sindsdien zit ik thuis. "Door reorganisatie overbodig geworden" noemden ze het... :(. Klein lichtpuntje is dat ik een zgn. "Gouden Voetafdruk" heb meegekregen. Dat geeft een beetje finaciële lucht...

Als zoon van een architect lijk ik genetisch belast te zijn met een oog voor (interieur-)design. Met mijn vrouw shoppen in een oude stad met modern ingerichte winkels is dan ook geen straf. Soms lopen we samen een winkel uit en dan zeg ik tegen haar "Wat een mooie winkel was dat". Meestal zegt ze dan volmondig 'Ja!'. Maar meestal bedoelt zij dan wel heel wat anders dan ik... ;) ;)

Sinds jaar en dag ontwerp en maak ik meubels. Meestal voor eigen gebruik of voor familie, vrienden en kennissen. Deze hobby is door de jaren heen wat in de vergetelheid geraakt door drukke baan en druk gezin. Nu heb ik er weer alle tijd voor en er zijn dus al weer de nodige zaken bedacht en uitgewerkt. Soms moet ik mijzelf dwingen om mijn enthousiasme even af te remmen... Daarnaast zorgt mijn vrouw ook af-en-toe voor het nodige (??) tegengas... (vooral als er weer een bezorger van UPS voor de deur staat... :rolleyes:).

Ik voel me enorm welkom hier en hoop dat ik op enig vlak een bijdrage kan leveren en misschien zelfs een keer een advies kan geven. Want tot nu toe is het vooral eenrichtingsverkeer: ik heb al een wereld aan informatie opgezogen.

Groeten en tot ziens op het forum !
 

Berus

Nieuw lid
27 dec 2012
2
0
Haren (Gn)
Hoi Ekko,

Leuk om te lezen en heel herkenbaar.
Ik ben 42 en heb 2 kids en een vrouw die af en toe gek wordt van de pakketjes. Ik ben geen zoon van een architect, maar ben er wel enorm in geïnteresseerd. Dat geldt ook voor designmeubels en natuurlijk houtbewerking. Een kop vol ideeën, een klein werkplaatsje dat steeds meer potentie krijgt, maar een baan in de logistiek, gezin, sport, vrienden etc, etc. Kortom: gebrek aan tijd. Ik zit nog niet zo lang op het forum, maar wordt steeds enthousiaster.

Gr.,

Bert
 

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
Van harte welkom Ekko, waarde forumvriend. We kennen elkaar al een beetje uit enkele berichten en wat mij betreft voelde dat goed aan. Ook ik beleef hier, als volkomen leek en beginneling, enorm veel plezier aan alle waardevolle adviezen maar ook de "dolletjes" die af en toe voorbij komen.
Ik begrijp dat je in de situatie zit van between two jobs. Ik hoop voor je (als dat overigens ook jouw bedoeling is) dat je snel weer op je niveau aan de slag kan. Veel tijd hebben is heerlijk als je zoals ik gepensioneerd bent en je kinderen al volwassen en zelfstandig zijn. Soms is dat zelfs te veel vandaar dat ik met houtbewerking ben begonnen maar ook om een lang gekoesterde wens eindelijk in uitvoering te nemen. Mijn roots liggen ook in de verzekeringsbranche dus veel hoofd en 1 hand (pen) werk. Dit is andere koek waar ik elke dag dat ik er mee bezig ben, weer als een uitdaging ervaar. Veel plezier met de uitvoering van je plannen en met het forum!
Hartelijke groet,
Herman
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Ik begrijp dat je in de situatie zit van between two jobs. Ik hoop voor je (als dat overigens ook jouw bedoeling is) dat je snel weer op je niveau aan de slag kan.

Klopt. Het valt momenteel erg tegen om in "the business" weer een baan te vinden. Frustrerend gewoon. Mede daardoor alsmede door het gegeven dat ik écht niet stil kan zitten ben ik wat gaan investeren in gereedschappen die het werk van meubels maken wat makkelijker maken. Zoals Scheppie hier altijd al zegt: als er 1 gereedschap over de dam is, staat zo je schuur vol (of iets in die trant...). En dat klopt wel ! Maar... ik merk dat met goed gereedschap het werk wel een heelstuk makkelijker gaat. Vroeger had ik er de financiële middelen niet voor. Nu kan ik het wat makkelijker doen.

Inmiddels heb ik al aardig wat opdrachten binnen uit mijn 'netwerk'. Ik merk ook dat er wel degelijk vraag is naar maatwerk meubels. Ik overweeg serieus om de stap naar 'zakelijk' te maken. "Het roer om" zeg maar... Gelukkig heb ik nog even de tijd... mijn uitkering loopt nog wel even door. Als een start in deze slechte tijd lukt, dan moet het toch uiteindelijk wel goed komen. Gelukkig ben ik gezegend met een goed paar handen en een redeijk stel hersens ;)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.