De mobiele werkbank groeit: MFTC-XL

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Welk type poot wordt nu eigenlijk gebruik? Het merk zou Camar zijn, maar welk type is het nu eigenlijk en hoe wordt deze bevestigd? Ik heb op internet een houthandel in Heerlen gevonden die deze zou leveren. Maar er zijn er diverse te krijgen en meestal met een montage plaat erbij.
Ik heb van camar het type 350 gebruikt omdat ik het type 323 nergens in Nederland kon krijgen
Dit gaf wel een probleem die ik later in het verslag opgelost heb

http://www.woodworking.nl/showthrea...mijn-MFTC-(ontwerp-BenchWorks)&highlight=mftc

Bij update 10 boor ik de gaten voor de stelpootjes

Mvg, :).
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Hallo Ekko,

ik had een vraagje, nu je XL project zo langzamerhand wat meer af is, ben ik heel nieuwsgierig wat het totaalgewicht uiteindelijk is geworden. Wat is het verschil met de MFTC ?

Soms heb je dat ... dat je E I N D E L I J K tijd gaat vrijmaken voor iets simpels ( zo'n beroemd "even-klusje" ... ) zodat het uit je systeem is en er definitief een klap op kan geven.

Dat had ik vanmorgen: en dus het moment gepakt om de MFTC-XL op de weegschaal te zetten: leeg kom ik op een slordige 42,5 kg. Dat lijkt natuurlijk enorm veel, maar in de praktijk heb ik dat nooit als belastend ervaren, óók niet die keren dat ik hem mee had voor een project op locatie. En nee, je moet er niet te vaak de trap mee op willen; maar daar is hij dan ook niet voor bedoeld. Maar in en uit de auto gaat verbazingwekkend eenvoudig !!!
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Ik heb zelf een houten versie gemaakt van de MFT/3 van Festool. Deze heeft een iets langer blad en een legplank onder halverwege de poten. Deze MFT/W weeg ca 29kg en is op vergelijkbare wijze gemaakt als de MFTC naar zonder laden. Ik heb 18mm populieren multiplex gebruikt en een 18mm medite mdf blad. Voor mij was gewicht wel een punt want na gebruik gaat hij naar zolder.
 
  • Leuk
Waarderingen: leroy

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Nog altijd nagenoeg elke dag in gebruik. Het ene moment als werkbank voor bewerken van panelen, het volgende moment als tafel om op hoogte complete corpussen te verlijmen.

Fijne feestdagen allemaal !!!
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Op de vraag of ik hem nog heb / gebruik : nog altijd - nagenoeg - elke dag in gebruik !!! Het ene moment als werkbank voor bewerken van panelen, het volgende moment als tafel om op hoogte complete corpussen te verlijmen. Of een boom-box (projectje met en voor zoon-lief... 😎 )

Fijne jaarwisseling allemaal !!!
 

Bijlagen

  • 20201231_110214.jpg
    20201231_110214.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 69
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.