Scheppach Precisa 3.0

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Ik zit te kijken voor een nieuwe zaagtafel. 1 met een degelijk gietijzeren blad en qua vermogen en bereik een duidelijke verbetering van mijn huidige.

Nu heb ik de Scheppach Precisa 3.0 op het oog en vroeg ik me af of er mensen zijn met ervaring. qua reviews was ik nog niet ver gekomen op internet.

Wie kan me helpen met ervaringen/meningen en adviezen?

Bram
 

e_b

Nieuw lid
30 jun 2013
1
0
Hoi Bram,

Ik heb dezelfde zaagtafel op het oog. En ben ook op internet helaas nog geen review / ervaringen tegengekomen. Dus ook erg benieuwd naar meningen/ervaringen.
Wat ik tot nu toe wel ontdekt heb, is dat de zaag de opvolger is van de kity 619 (volgens oa een engelse site die de zaag verkoopt). Of dat betekent dat de zaag dezelfde kwaliteit heeft als de kity weet ik niet.

Verder lijkt mij de axminster aw10bsb2 een goed alternatief, hoewel iets minder vermogen, qua formaat vergelijkbaar en betaalbaarder en nog niets slechts over gelezen. Deze zaag wordt op engelse forums vergeleken met een zaag van het merk SIP. En laatst las ik hier ergens op het forum dat een model van SIP weer vergelijkbaar of zelfs gelijk is aan de HBM600.

Van wat ik tot nu toe gelezen heb zijn alle bovenstaande zagen made in China, en de Scheppach vermoed ik ook, ik denk daarom dat de zagen elkaar niet vee ontlopen en ik vraag mij daarom af of de Scheppach de extra 300/400 euro waard is.

Tenslotte heb ik ook nog een tijdje gespeurd in duitse webshops, om te zien of de scheppach daar goedkoper is, maar dat valt tegen, de Precisa 2 is wel wat goedkoper in duitsland, maar de precisa 3 nauwelijks.

Dus food for thought en graag reacties / meningen over de precisa 3.0!

Ervin
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Ik heb gisteren de zaag besteld met een tafelverbreding en een transport inrichting.
Ik heb getwijfeld over de HBM600 maar daar had ik qua zaaghoogte weer geen winst op mijn huidige situatie. Axminster vond ik geen optie vanwege mogelijke garantie problemen.
De precisa 3.0 is een vernieuwde Kity 619. Ik heb wat meer vertrouwen in 2 gerenomeerde merknamen dan in een HBM.
De Scheppach is niet compleet made in China. Onderdelen worden gemaakt in China, maar alles wordt geassembleerd in Duitsland en krijg daar ook de controle.

Ik was zo brutaal geweest om via scheppach.nl een mail te sturen voor een pakketprijs en ik kreeg gelijk 10% korting en geen verzendkosten. Scheelt gelijk een flink bedrag op de prijs. waardoor die niet eens veel duurder dan de HBM600 is, maar wel meer vermogen.

over 2 a 3 weken kan ik hem gaan uittesten!

Bram
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Dat ben ik ook. Jarenlang Scheppach fan geweest me schuur bestaat er nog steeds uit/
Al vind ik wel dat de laatste jaren de machines qua kwaliteit erg achteruit zijn gegaan, je merkt echt dat de onderdelen in China worden gemaakt.

Zeer benieuwd naar je ervaringen.
 

maartenb

Actieve deelnemer
15 sep 2012
96
0
Groningen
Beste Bram, ik ben benieuwd hoe de zaag bevalt. Vooral de kwaliteit van de langsgeleider. Als ik het goed heb had je net als ik hiervoor ook een Bosch PTS 10. Hierbij moet ik altijd voor en achter bij het zaagblad met de schuifmaat meten om een beetje te kunnen zagen. Maar ik ben benieuwd of het met deze zaag mogelijk is gewoon de langsgeleider in te stellen en te zagen zoals ik verwachtte dat het ook bij de PTS 10 zou gaan (niet dus..:p).
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
De zaag bevalt prima! Heb nog het originele zaagblad erin die wil ik nog vervangen met een ander blad en dan meerdere bladen voor divers werk. Al met al een goede investering.
 

lexpolman

Nieuw lid
30 sep 2014
5
0
Na uitgebreid zoeken kom ik ook op de Scheppach Precisa 3.0 uit. bevalt de machine jullie nog steeds? Wat zijn de zwakke punten? Bedankt voor jullie feedback!
 

lexpolman

Nieuw lid
30 sep 2014
5
0
De Scheppach Precisa 3.0 wordt gemonteerd geleverd, wel nog de zijgeleider en zaagkap (met afzuig) en achterplateau monteren. Maar volgens mij is de 3.0 niet leverbaar meer. Opgevolgd door de 4.0 dacht ik.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.