Gezocht tekening voor houthok

schotje

Nieuw lid
24 jun 2013
5
0
Ik wil een houthok gaan maken tegen achterkant van schuur.Hoogte is 2 meter en breedte ongeveer 3,20m.Diepte kan ongeveer 1 m worden, het liefst met golfplaten.Wie kan me hieraan helpen of heeft tips. Alvast bedankt
 

TiMmEr-JaN

Actieve deelnemer
8 mrt 2013
195
0
Groningen
maak het schuurtje wat hoger dan die 2 meter,,,, je moet er vast nog in staan/werken en ?????? misschien een zoldertje voor wat opbergruimte ??
 

schotje

Nieuw lid
24 jun 2013
5
0
Het is een bestaande schuur, waar ik onder de goot een houthok wil maken, dit is alleen voor opslag hout.
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Ik heb inmiddels twee van die houtstekken gebouwd en kan Timmer-Jan's tip alleen beamen: hout stapelen met gebogen rug is al vervelend genoeg dus zorg voor voldoende inloophoogte. Ik heb de mijne van geïmpregneerd hout gemaakt met staanders om de twee meter, zodat ik verschillende vakken heb om nat en droog hout te kunnen scheiden. Ik zaag m'n brandhout op 30 - 35 cm. en de balk staat precies in het midden van de stukken hout (ik weet dat het niet echt duidelijk is, ik probeer het wel beter te omschrijven). Verder heb ik de zijkanten afgetimmerd met planken met een luchtspleet ertussen en de voorkant is open (op het oosten). Het dak heb ik van balken met bitumengolfplaat gemaakt, voorzien van een dakgootje en ruim overstek (ongeveer 30 cm.) Op de bodem ligt ongeveer 15 cm. lavasteen (omdat ik dat nog had een een helofytenfilter) en dat werkt wonderwel tegen optrekkend vocht. Succes!

Hans
 

schotje

Nieuw lid
24 jun 2013
5
0
Ik heb nog even gemeten, de goot hang op 2,05 van de tegelvoer af, de exacte breedte is 3,90 m en de diepte is 0,90 cm. Het golfdakje kan dan nog zo'n 10 a 20 cm verder doorlopen voor het inregenen tegen te gaan. Wie helpt me aan goede tekening en werkplan, ben beginnend klusser, dus alle hulp is welkom. Gr Ben
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Ik woon in West Brabant, net boven Roosendaal (+/-30 minuten van Goes), mocht je in de buurt zijn dan kan je langskomen als je wilt en laat ik je zien hoe ik mijn houthok heb gebouwd (en hoe eenvoudig het is!). Stuur even een PB-tje als je geïnterreseerd bent.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.