MiniMax Lab 300 N

janomer

Nieuw lid
23 jun 2013
4
0
Gent, België
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een compacte combinatiemachine. Mijn voorkeur ging uit naar een Robland K26 of K30 omdat ik hier ervaring mee heb. Maar nu verkoopt een bedrijf in de buurt een tweedehands MiniMax Lab 300 N. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind wel informatie over vergelijkbare uitvoeringen, maar over deze specifieke uitvoering niet meteen. Hoe verhoudt MiniMax zich tegenover Robland qua degelijkheid en nauwkeurigheid? Voordelen en nadelen?

De machine is acht jaar oud maar slechts sinds twee jaar in gebruik. Alle accessoires zitten erbij (niet op foto). Heeft iemand een idee wat de nieuwprijs hier van kan geweest zijn? En wat ruw geschat de huidige waarde kan zijn?

Vriendelijke groeten,
Jan
 

Bijlagen

  • IMG_5585.jpg
    IMG_5585.jpg
    98,5 KB · Weergaven: 477
  • IMG_5586.jpg
    IMG_5586.jpg
    100,7 KB · Weergaven: 474

Dutchy

Nieuw lid
14 feb 2013
21
0
Hallo,

Mijn voorkeur gaat uit naar de Minimax. Afkomstig uit een van de SCM fabrieken (Italie) Daarnaast beschikt de afgebeelde machine over een "formaat" rollenwagen. Je kan voordat je een keuze maakt ook even naar het gewicht kijken, dit zegt vaak veel over de kwaliteit. Succes.
 

tuoh

Oud hout
Ja, dat is het voordeel van de Minimax, de machines zijn verkleinde versies van de professionele reeks, dat zie je bij de schaaf duidelijk, zwaar overgedimensioneerd, idem voor de freesgeleider.
De langgatboor lijkt er op laatste ogenblik tegenaan gegooid, dat trekt op niks. Hun loopwagen is ook picco bello, maar de haakse afkortgeleider erop is daarentegen wat minder.

Over het algemeen gezien krijg je meer machine dan bij Robland, hier is alles eerder aan de (te)licht(e) kant. De freesgeleider bij Robland is het absolute minimum, je krijgt al schrik van naar te kijken alleen al:p Dat ding plooit alle kanten op.

Als de beste keuze tussen beide merken komt zonder twijfel de Minimax met ruime voorsprong over de meet.

Huidige waarde ergens rond de 2000€ à 2500€ maximum.

Mvg,

André
 
Laatst bewerkt:

janomer

Nieuw lid
23 jun 2013
4
0
Gent, België
Alvast bedankt voor de reacties en info. Uit andere threads en uit eigen ervaring maak ik op dat het niet eenvoudig is om een keuze te maken uit het tweehandsaanbod. Daarom wil ik deze topic gebruiken om mijn ervaringen te delen met deze combiné.

Alvast dit: ik heb met de originele verdeler contact opgenomen. Ze konden me aan de hand van het serienummer vertellen welke onderdelen nog te krijgen zijn en welke compatibel zijn met de huidige versies. Goed nieuws alvast.

Ik denk trouwens dat de machine meer waard is dan €2.500, want de leverancier van de nieuwe machine wou deze overnemen voor dat bedrag.

Het belangrijkste vind ik dat de basis goed is. Als bv. de haakse geleider niet 100% voldoet aan mijn wensen, dan wil ik wel zoeken naar een upgrade (Incra? Biesemeyer? Andere?).

Groeten,
Jan
 

janomer

Nieuw lid
23 jun 2013
4
0
Gent, België
Op de machine zit geen wielbasis, dit was blijkbaar een optie. Ik heb bij de verdeler gevraagd of dit nog te krijgen is, maar zijn er andere opties? Ik ken de frames die je kan krijgen om onder een machine te plaatsen, maar elegant vind ik die oplossing niet. Voordeel van de ingebouwde optie is dat de machine stabiel staat, totdat je ze opkrikt. Zie foto.

MiniMax Lab 300N wielbasis.jpg
 

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Janomer ik heb zelf ook een combi lijkt heel veel op de mini max is ook een Italieaan die ik zelf verrijdbaar heb moeten maken.Zelf een heel simpele naar zeer doeltreffend oplossing bedacht. Ik hoef de machine alleen van links naar rechts te verplaatsen en andersom dus niet van voor naar achter.Verrijdbaar maken is dus gemakkelijk te doen.

Gr Marc
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.