stoel kast

lero

Nieuw lid
31 aug 2009
23
0
Dag allemaal,


Het idee was dat we een kast wilden maken die een relatie aangaat met de ruimte waarin hij staat. Het is uiteindelijk een buffetkast geworden die bestaat uit verschillende onderdelen. De kast kan worden gesplitst en zo in delen door de ruimte verspreid worden (relatie). Omdat buffetkasten doorgaans rijk gedecoreerd werden kon ook op onze kast een decoratie natuurlijk niet ontbreken. Voor de decoratie hebben we ons laten inspireren door blokkenpuzzels. De afbeelding geeft dus aan op welke positie de deelen oorspronkelijk behorden te staan. De titel van de kast alter ego. De stoel geeft een extra laag aan het ego.


Deadline voor het project is de dutch designweek in oktober

Zodra er ontwikkelingen zijn zal ik ze hier posten,

Groet, Roy Letterle

728238679_5_sVZx.jpeg


728238692_5_O3m5.jpeg


728238730_5_tDGQ.jpeg


large_645032decc5f40128451c7860551b50c.jpg
[
 

lero

Nieuw lid
31 aug 2009
23
0
Materiaal is nog een discussiepuntje. 15 mm Berken Triplex of 15 mm gefineerde MDF in essen of esdoorn.

Discussie is met name MDF vs Triplex
 

lero

Nieuw lid
31 aug 2009
23
0
Dag allemaal,

De bedoeling was een uitgebreide buildersblog maar door de krappe deadline is dat er niet van gekomen. De komende week wordt de kast tentoongesteld bij Dutch invertuals in eindhoven. http://www.dutchinvertuals.nl/ Tijdens de expo zal ik wat betere foto's maken. Dit is mijn tweede meubel en eerste kast. Na veel problemen met m'n Robland is de hele kast met de mijn trouwe TS55 handcirkelzaag gezaagd. Ik ben desondanks redelijk tevreden over dit prototype. Vooral de gravure is mooi geworden. Op de foto's lijkt de gravure erg geel in werkelijkheid is het allemaal wat donkerder
Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Groet,
Roy

762633136_5_Obd1.jpeg

762633081_5_1Ty5.jpeg

762633031_5_J9wc.jpeg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.