Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: stoel kast

stoel kast

Dag allemaal,

Het idee was dat we een kast wilden maken die een relatie aangaat met de ruimte waarin hij staat. Het is uiteindelijk een buffetkast geworden die bestaat uit verschillende onderdelen. De kast kan worden gesplitst en zo in delen door de ruimte verspreid worden (relatie). Omdat buffetkasten doorgaans rijk gedecoreerd werden kon ook op onze kast een decoratie natuurlijk niet ontbreken. Voor de decoratie hebben we ons laten inspireren door blokkenpuzzels. De afbeelding geeft dus aan op welke positie de deelen oorspronkelijk behorden te staan. De titel van de kast alter ego. De stoel geeft een extra laag aan het ego.

Deadline voor het project is de dutch designweek in oktober

Zodra er ontwikkelingen zijn zal ik ze hier posten,

Groet, Roy Letterle

[

Re: stoel kast

Voorbeelden graveren

mooi project, wat voor materiaal willen jullie gaan gebruiken?

Materiaal is nog een discussiepuntje. 15 mm Berken Triplex of 15 mm gefineerde MDF in essen of esdoorn.

Discussie is met name MDF vs Triplex

Dag allemaal,

De bedoeling was een uitgebreide buildersblog maar door de krappe deadline is dat er niet van gekomen. De komende week wordt de kast tentoongesteld bij Dutch invertuals in eindhoven. http://www.dutchinvertuals.nl/ Tijdens de expo zal ik wat betere foto's maken. Dit is mijn tweede meubel en eerste kast. Na veel problemen met m'n Robland is de hele kast met de mijn trouwe TS55 handcirkelzaag gezaagd. Ik ben desondanks redelijk tevreden over dit prototype. Vooral de gravure is mooi geworden. Op de foto's lijkt de gravure erg geel in werkelijkheid is het allemaal wat donkerder
    Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Groet,
    Roy

Forum Rechten