Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28

Onderwerp: Makita 2708

Makita 2708

Ik heb maandag a.s. een afspraak om een tweedehands Makita 2708 tafelzaag + bovenfrees te gaan bekijken:
    P6190531.jpgP6190532.jpg

Vraagprijs is 140 euro.

Iemand ervaring met deze machine en frees?
    Waar moet ik op letten? Speling op as, speling op fence..?
    Is dit een goeie prijs?

Alvast bedankt voor de hulp!

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Mooie combi.

Inderdaad, als het allemaal een beetje fatsoenlijk loopt zonder rare speling, een koopje.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

alleen die bovenfrees is in, goede staat is dat bedrag al waard, heb dezelfde frees is de sterkste uitvoering die ze maken en hangt bij mij alweer 22 jaar onder een eigen gemaakte tafel Het is werkelijk een fijne en bere sterke frees.
    Die zaag tafel heb ik ook in bezit gehad(ongeveer 20 jaar) fijne machiene en nauwkeurig alleen veel lawaai let er op dat het motortje niet te gek vonkt of aanloopt bij mij begaf het anker het na een jaar voor zon 350 gulden destijds een nieuw anker en wikkelingen in laten zetten en vervolgens zonder problemen mee gezaagd is nog steeds in gebruik bij een vriend van mij.
    KOPEN DUS!!!!

Roeland

Thnx!
    Die gaat dus mee naar huis maandag :-)
    @Roeland; jij weet dan vast wat voor type de bovenfrees is?

Michel,
    Zo te zien is het de 3612 BR 23.000 t/min 1600 watt spantang opname 12 MM, 10mm , 8mm en 6 mm, de laatste drie maten met spanbus. Heb er alleen ovale handgrepen op, machiene word door een schakelaar op het alu motorhuis bediend makkelijk dus voor onderbouw geen elektronische toerental regeling lekker simpel dus.

Roeland

de bovenfrees is de makita 3600B/1300 watt.

hoi

ik heb er geen verstand van, maar hij ziet er wel goed uit.
    Het licht er aan hoe je hem wilt gaan gebruiken ( prof / hobby ), maar voor die 140 euro kan je er in ieder geval veel plezier van hebben.

Gr, gerry

Gisteren de zaagtafel en bovenfrees opgehaald, uiteindelijk voor 125 euro.

De bovenfrees is erg slecht, er zit 3 mm speling op de as. Maar met een paar nieuwe lagers doet hij het waarschijnlijk weer prima.
    De zaagtafel draait prima, alleen bij het uitdraaien hoor je een piepje. De zaag even uit elkaar gehaald, 1 lager kapot. Ik vervang ze preventief alle drie maar gelijk.
    Al met al ben ik er blij mee :-D

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Als je dit kunt en goed doet kun je weer jaaaaaren vooruit, mooi spul veel plezier ermee.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Forum Rechten