Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 29

advies over draaibank

hoi.... na jaren mooie dingen van mdf te hebben gemaakt..... ga ik overstappen naar echt hout.... heb al een snijplankje gemaakt.... een sieradenkistje van tulpenhout/lindehout.....

maar wil toch graag richting draaien... ik zie hier veel mooie werkstukken...

op marktplaats stond laatst een hele mooie voor 350.. een record power... leuk ding.. kop kon draaien.. en ronde leunspaan... maar geen extra's...

zat net op internet te kijken naar hbm en vond hem !!!!!! jaja Timmer...euhhh draaiJan blij

maar voordat ik dit echt doorzet, wil ik advies.. of dit wat is voor een beginnende draaier !!!

de bank kost 300, de bedverlenger 60, en de klauw 70

ba1.jpg ba2.jpg ba3.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

sorry... laatste foto kon ik niet verwijderen ???? is een ander bank

Hahahahahahaha, ik heb dezelfde bank gebruikt aangeschaft, moet hem alleen nog op halen, volgens de insiders hier is het een ideale beginners bank, en daar ben ik dus van uit gegaan bij mijn besluitvorming.
    Houterig mannekke

Ik heb die Record Power laatst gekocht. Fantastische machine met heel veel beitels erbij.
    Mijn beginnersbank was en is nog steeds een Woodfast, een kwalitatief hoogstaande machine die ik nog niet weg doe. Iets duurder maar stukken beter dan de HBM.
    De HBM wordt inderdaad veel gebruikt als beginners bankje. Bij ons in de vereniging (Radius NHN) draaien er diverse. Kwalitatief minder dan de Woodfast maar toch een leuke opstart en geschikt voor demo's. Ik denk wel dat je er snel uitgroeit en gaat zoeken naar iets groters tenzij je klein spul wilt blijven maken.
    Succes met je keuze,
    Pieter
    http://www.houtdraaibaak.eu

Ik heb deze draaibank hij is makkelijk te bedienen en werkt goed.
    Ik zou alleen voor de klauwplaat van 150 euro gaan die heeft meet verschillende klauwen en die werkt met een sleutel ipv die pennetjes.
    groet jordi

@ Pieter.... zoals ik het dan bereken.... dan ben ik zo'n 700 euro kwijt... wordt me ff te gek...

@ Jordi.... met de pennetjes kun je iets minder kracht zetten... maar je hebt wel gelijk... is wat uitgebreider...thx

@ Wubsie ... als ik deze neem, zet ik hem bij jou neer... hou ik mijn werkplaats zaagselvrij

Houterig mannekke

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Ik ben ook begonnen op deze draaibank. goede prijs met een redelijke kwaliteit. Ik weet niet of ik de bedverlenging erbij zou nemen....

Ook zou ik kijken naar een uitgebreidere klauw.

Verder heb je natuurlijk een aantal beitels nodig om mee te starten...

Mocht je eens in Zwolle zijn dan ben je meer dan welkom om hier diverse beitels uit te proberen.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

@ Rick.... ik ben bang dat als ik deze neem, zonder verlenging...ik nooit iets langs kan draaien.... en 3 beitels heb ik al....

Als je wat groters wil gaan draaien dan zijn een hoop banken snel te klein. Met name als het hout niet rond is kan je bank gaan lopen. Dit is mij al een paar keer overkomen. De moraal is dat je op een grote bank wel klein kan draaien maar andersom niet.

Forum Rechten