twee laatste projecten

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
hier dan weer een update van het werk tot op heden betreffend het draaiwerk

1.esdoornvaas : hoogte 28 cm

2.porthole vaas (idee "geleend"van m.tibbets alias tahoeturner)
hoogte 25 cm

alle opmerkingen en aanmerkingen zijn erg welkom

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Rick, kan me helemaal niets schelen van wie je het idee gestolen hebt, ik vind het geweldig goed gedaan. Je bent aardig op weg om Malcolm Tibbens van zijn troon te stoten.
Zag bij de porthole een klein onregelmatigheidje, maar ik weet ook dat 1 onoplettendheid dit veroorzaakt, geen probleem. Deze porthole ziet er blits uit.
Ben op mijn zij gaan liggen om de vaas te bekijken, om een stijve nek te voorkomen, ook een kleinigheidje.
De vorm van de vaas is aantrekkelijk, heel leuk om daar droogbloemen in te zetten.
Jouw idee om ovaal gesegmenteerd werk te maken is wel leuk, krijg binnenkort een eikenhouten salon tafel in onderdelen, zo lekker droog hout om gesegmenteerd werk van te maken.
Heb nu voorgedraaid magnolia in een papieren zak liggen voor te drogen voor een aantal weken om er een tweede sieraden doosje van te maken. Eerst nog maar eens wat gewoon rond draaiwerk doen.
Groeten, Ad
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ziet er goed uit Rick, echt mooi gedaan. Vooral de vaas spreekt me aan. Wat me opvalt aan het esdoorn is dat het wat gelig/bruin is. In de boeken die houtsoorten behandelen viel het me ook al op dat esdoorn altijd die kleur heeft. Ik heb zelf ook esdoorn gedraaid, maar dat is spierwit.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
ad,
ik heb zelf nog nooit met magnolia gedraaid. lijkt het op prunus?

woodworker,
soms heb ik ook esdoorn dat spierwit is. helaas soms ook esdoorn dat wat geler van kleur is. het witte is echt mooi als contrastkleur. helaas neemt esdoorn snel kleur over van omliggende houtsoorten. laatst had ik dit probleem met padoek. het esdoorn kreeg ook een rode gloed


rick
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Ad de Crom zei:
rickkoorman zei:
ad,
ik heb zelf nog nooit met magnolia gedraaid. lijkt het op prunus?

Rick, magnolia is erg mooi licht hout, het lijkt absoluut niet op prunus, ook wel steenkers genoemd, en is donker van kleur
Ad
Hé Ad,

wat een heerlijke geur als je met magnolia werkt (dat is mijn ervaring).
Maar die kleur, die is toch grauw bruin/grijs? Bij mij wel in elk geval (zie doosjes op mijn site:
http://www.mijnhoutweb.naar.info )
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
rickkoorman zei:
.........porthole vaas (idee "geleend"van m.tibbets alias tahoeturner)
hoogte 25 cm alle opmerkingen en aanmerkingen zijn erg welkom
Mooi werk Rick! Alleen jammer van die kliko's op de achtergrond.
Wat vind je er zo van?

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Tjeerd zei:
Ad de Crom zei:
rickkoorman zei:
ad,
ik heb zelf nog nooit met magnolia gedraaid. lijkt het op prunus?

Rick, magnolia is erg mooi licht hout, het lijkt absoluut niet op prunus, ook wel steenkers genoemd, en is donker van kleur
Ad
Hé Ad,

wat een heerlijke geur als je met magnolia werkt (dat is mijn ervaring).
Maar die kleur, die is toch grauw bruin/grijs? Bij mij wel in elk geval (zie doosjes op mijn site:
http://www.mijnhoutweb.naar.info )
Tjeerd, heb even een kijkje genomen op je website, erg leuk werk wat je doet.
Zag ook je doosje van magnolia, inderdaad een iets andere kleur als van mijn magnolia ''lidded box'' die ik een tijdje geleden gemaakt heb. Ben het met je eens, het ruikt lekker.

Groetjes, Ad

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.