Project : Visgraat

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Hallo mede houtbewerkers,

Afgelopen tijd heb ik wat minder projecten gemaakt dan normaal maar dat heeft me wel de mogelijkheid gegeven om wat ideeen uit te denken...Nu had ik eigenlijk wel genoeg ideeen liggen voor de komende 2 jaar maar toen vloog er ineens een idee voor een project met een visgraatmotief door mijn hoofd...

Misschien een snijplank of een fruitschaal.......of een klein meubel.......Mmmmm...En dan begint mijn hoofd echt serieus te rommelen.

Straks eerst maar even een schetsblok pakken om deze chaos even uit te tekenen....

Ben ik de enige met deze afwijking of worden meer mensen geplaagd door zo'n stortvloed aan ideeen ?
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Mijn volgorde
Eerst rondstuiteren in mijn hoofd
Als er zoveel stuitert dat ik bang ben dat ik het vergeet dan schrijf ik het op een papiertje
Als er zoveel papiertjes liggen dat ik het overzicht kwijt ben zet ik ze in een schrift.........
Dat schrift zit samen met printjes van plannen weer in een map......
Ook liggen er in mijn hok stapeltjes met spillen te wachten op aanpak (schaaf onderdelen, hout voor een kastje, hout en onderdelen voor mijn werkbank, enz. Enz.
Cas
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik houd er een" komt nog wel een keer "lijst op na". Dat betekend eigenlijk dat je er een tijdje van droomt, me bezig bent in je hoofd en daarna komt de volgende bevlieging weer binnen. Omdat ik in mijn huis bezig ben heb ik ook een GOUD excuus om nergens aan te beginnen :(
hg Hugo
ps VISGRAAT mooi als vloer in de houtwinkel :)
 

TiMmEr-JaN

Actieve deelnemer
8 mrt 2013
195
0
Groningen
mijn nieuwe project... juwelenkistje met houten scharnieren ... 4 lagen hout... en verschillende grotes vak-verdeling ;) rand maak ik een beetje golfend een hip en super juwelenkistje... klant wil hem aan zijn vrouw geven.... maat weet ik al : 500x1000 ( idd supergroot,,,, rijk denk ik dan maar)


cindy.jpg
 

Mac

Actieve deelnemer
Degene die mij het meest bezig houden, daar maak ik een schets van in mijn schrift; de rest gaat eruit. Als ik langer dan ca.2 jaar niets met de schets heb gedaan, dan gaat die uit het schrift en jammer dan.
Wat in het schrift ( heb ik altijd bij me ) blijft is leuke ideetjes, handigheidjes en mooie profieltjes om een spiegel of lambrisering.....
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Bordevol ideeën, maar nooit geen tijd.
Hoewel, soms lukt het wel. De ideeën blijven meestal gewoon in mijn hoofd hangen. Na een tijdje verdwijnen ze. Degene die blijven hangen worden uiteindelijk wel eens uitgevoerd.

Bijvoorbeeld:

Een koffer voor een pinguin die de kinderen van school mee naar huis moesten nemen (een soort verantwoordelijkheids project ofzo). In 2009 gemaakt.
De ronding is gemaakt van drie lagen 3mm dik berken multiplex. Gebogen verlijmd.

IMG_1077.jpg
IMG_1075.jpg
IMG_1074.jpg

Zelfs het naaiwerk is van eigen hand.

Groeten, Raymond
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Heb ook altijd genoeg ideeen, maar probeer zoveel mogelijk maar één ding tegelijk te doen. Momenteel is dat het huis zelf, daarna komt het interieur weer aan bod. Ik laat de ideeen gewoon in m'n hoofd :)

Had ook nog al eens de neiging om alvast gereedschap en materiaal te kopen voor een toekomstig project...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.