Mijn introductie

JCJ Dijkstra

Nieuw lid
13 jun 2013
18
0
Niezijl
Hallo Forumleden,

Regelmatig heb ik al meegelezen, en dacht nu dat het ook maar eens van het aanmelden moest komen.

Ik ben Jacob, ben 31 en woon in het Groningse Tolbert.
De afgelopen jaren heb ik hobbymatig al de nodige dingen gemaakt en geklust. Te denken aan woning verbouwingen, een notenhouten badkamerbeubeltje en modelbouw schepen en vliegtuigen.
Omdat ik ontzettend veel lol beleef aan het werken met hout en met mijn handen bezig zijn heb ik mijn kantoorbaan opgezegd en wil ik van mijn hobby mijn vak maken en een meubelmakerij beginnen.
Dus als er iemand is die mij de kneepjes van het vak bij wil leren houd ik mij van harte aanbevolen.
Zeker een gewaagde keuze in deze tijd. Maar wie niet waagt wie niet wint, denk ik dan maar.

Ik hoop op dit forum veel te leren en t.z.t. ook mijn inbreng te kunnen geven.

Groet,
Jacob
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Welkom. Moedig dat je nu begint. Bij ons on de familie zijn de investeringen altijd gedaan in slechte tijden. Mijn vader zei dan dan zíjn we klaar als het weer goed gaat.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Welkom op het forum.
Je baan opzeggen en van je hobby je vak maken.....te gek!
Het is dat ik zo'n leuke baan heb, anders zou ik het ook wel willen. (Hoewel ik er waarschijnlijk het lef niet voor zou hebben).

Veel succes.

Groeten, Raymond
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Welkom. Moedig dat je nu begint. Bij ons on de familie zijn de investeringen altijd gedaan in slechte tijden. Mijn vader zei dan dan zíjn we klaar als het weer goed gaat.

Zou je dat willen toelichten, Wim? Bedoelde je vader investeringen op het gebied van nieuwe vaardigheden opdoen in een rustigere tijd? Allerlei dingen kopen terwijl je geen/weinig werk hebt is toch ook niet logisch, als je ze tenminste niet echt nodig hebt?

Welkom Jacob, in een slechtere tijd beginnen is niet verkeerd, dan weet je tenminste of je bedrijf goede en slechte tijden aankan, hoewel het tegenwoordig wel bar en boos is, zoveel bedrijven gaan er failliet. In mijn ogen kun je wel investeringen doen, maar ik zou me niet diep in de schulden steken als ik geen vooruitzicht had op werk.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Letterlijk zoals het er staat eerst sparen en dan uitgeven of investeren. Als het nodig was om te groeien. De economische vooruitzichten zagen ze positief. Dus gingen ze er voor.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.